سیر نزولی تولید اتومبیل های اروپایی+ اینفوگرافی

طبق آمارها از ۱۰۰ کارخانۀ تولیدکنندۀ اتومبیل در اروپا، نرخ بهره برداری از ظرفیتِ ۴۰ کارخانه، کمتر از ۷۵% بوده است که این کمترین میزان سوددهی است. رنو و پژو در کشورهای فرانسه، اسپانیا و ایتالیا بیشترین خسارات را متعاقب کاهش نرخ بهره برداری متحمل شده اند.
ماههاست که بسیاری از ناظران، کارشناسان و صاحبان واحدهای تولید اتومبیل( مثل فیات، اپل و پژو سیتروئن) بر ضرورت تعطیلی برخی از واحدهای تولید در اروپا برای کاهش تولید اضافه تأکید می کنند. این در حالی است که طبق تحقیقی که از سوی گروه شرکای آلیکس صورت گرفته، ۴۰ کارخانۀ تولید اتومبیل به لحاظ مالی در وضعیت مالی بدی قرار دارند و نرخ بهره برداری از ظرفیت رقم ۷۵ تا ۸۰% را بین آنها نشان می دهد.  میزان تقاضا برای اتومبیل های نو در اروپا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. به طوری که از ۱۶،۸ میلیون فروش بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ این میزان در حال حاضر رقم ۱۳،۶ میلیون را نشان می دهد. نتیجۀ این وضعیت این بود که ۹ سایت تولیدکننده در فرانسه، ۸ سایت در اسپانیا و ۵ کارخانه در ایتالیا با خسارات شدید مالی روبرو شدند. از این رو پروژه تعطیلی برخی از سایت های تولیدکننده در جریان است. کارخانۀ اپل شعبۀ شهر بوخوم آلمان اعلام کرده است که بعد از سال ۲۰۱۶ دیگر اتومبیلی تولید نخواهد کرد. کارخانۀ تولید پژو در یکی از شهر اولنای سوبوآی فرانسه نیز به همین ترتیب در حال توقف تولیدات خود است.

نمودار ذیل سیر نزولی میزان بهره برداری از ظرفیت تولید در کارخانه های اتومبیل سازی در اروپا و روسیه، به همراه میزان تولید را نشان می دهد:
 

فیگارو/ ۲۶ ژوئن ۲۰۱۲
ترجمه: زهرا خدایی

۳۱۲۶۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.