سیزدهمین دوره مسابقات سنگنوردی جام فجر به پایان رسید

۰۷اردیبهشت،

رقابت های سنگنوردی جام فجر طی روزهای دوم تا ششم اردیبهشت در سالن اوقاف تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز، سیزدهمین دوره مسابقات سنگنوردی جام فجر در بخش آقایان و بانوان در روزهای ۶-۲ اردیبهشت سال جاری در سالن اوقاف تهران واقع در میدان رسالت خیابان سراج برگزار شد.

در ادامه گزارش آمده است، در بخش مردان از ۲۰ استان کشور ثبتظ نام شد و سنگنوردان در ۳ رشته سرطناب، سرعت و بولدرینگ از دوم اردیبهشت تا چهارم اردیبهشت به رقابت پرداختند.بر اساس این گزارش، در قسمت بولدرینگ علی برات زاده از باشگاه زنده یاد داودی اول، حمید رضا تو زنده جانی از خراسان رضوی دوم و محمد جعفری محمود آبادی از کرمان سوم شدند.

از بخش سرطناب: داود رکابی از زنجان، علی برات زاده از باشگاه زنده یاد داوودی و رضا کلاسنگیان از گلستان عنوانهای اول تا سوم رابه خود اختصاص دادند.

در حوزه سرعت: رضا علی پور از قزوین، عماد ثمر مرادی از خراسان رضوی و ایمان احسان فر از تهران رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

این گزارش می‌افزاید: در حاشیه این مسابقات و در روز سوم اردیبهشت فدراسیون کوهنوردی از ۳ نفر از پیشکسوتان سنگنوردی به نام‌های سید حمید صدیقیان، حمید آسیابان و حمید کیوانی در محل این رقابتها تجلیل و قدر دانی کرد.

این گزارش عنوان می‌کند: در ادامه این مسابقات و از عصر روز چهارم اردیبهشت بانوان رقابتهای خود را از ۲ رشته بولدرینگ و سرطناب آغاز کردند و تا روز جمعه ۶ اردیبهشت ادامه یافت.

در ادامه این گزارش یاد آور می‌شود: برای این رقابتها ۴۶ سنگنورد در بخش سرطناب و ۳۱ ورزشکار در بولدرینگ که در مجموع ۱۶ تیم از ۱۱۳ استان شرکت داشتند که شامل: زنجان، کرمان، هرمزگان، کهکیلویه و بویر احمد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، اصفهان، تهران، قزوین،‌ فارس، همدان ،‌گیلان و البرز و ۳ باشگاه مقاومت کرمانشاه، هیئت شمال تهران و باشگاه سنگنوردی ققنوس حضور داشتند.

گزارش دیگری عنوان می کند: مسابقات امسال (درحقیقت رقابتهای سال ۹۱) به پاسداشت خانم ها عصمت گنجعلی پور و پروین تبریز انجام شد.

این گزارش می گوید : در بخش سرطناب الناز رکابی از زنجان اول، سیما مطلبی از زنجان دوم و فاطمه جعفری از کرمان سوم شدند و در قسمت بولدیرینگ النازر کابی از زنجان ، سولماز عشقی از تهران و فرناز اسماعیل زاده از زنجان مقام های اول تا سوم را از آن  خود کردند.

در ادامه گزارش آمده است : این رقابتها انتخابی تیم ملی نیزبود که نفرات برتر به کمیته تیم ها یملی ارسال و آنها به اردو دعوت می شوند و تا اعضا تیم انتخاب شوند.

این گزارش تاکید می کند: در خرداد سال جاری کشورمان میزبان مسابقات قهرمانی آسیا شدوتیم ملی درآن حضور پیدا خواهد کرد و فدراسیون هم اکنون درحال رایزنی است  تا میزبان آن مشخص شود.

گزارش دیگری اضافه می کند: در رقابتهای سنگنوردی جام فجر سال جاری ( معوقه سال ۹۱) برخلاف مسابقات جام فجر سال ۹۰که در زنجان برگزار شد و سنگنوردان خارجی نیز حضور داشتند در این رقابتها شرکت نداشتند.

در ادامه گزارش آمده است : دراین سال (۹۱) تعداد ۱۰ کشور اروپائی و آسیائی به مسابقات سنگنوردی جام فجر آمدند و این مسابقات به صورت مستر کاپ برگزار شد.

در پایان گزارش خاطر نشان می گردد: سنگنوردی بخشی از کوهنوردی است که طرفداران خاص خود را دارد و در سالن و طبیعت برگزارمی شود./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.