سیستم‌های امنیتی بیومتریک وارد نسل تازه گوشی‌های هوشمند می‌شوند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

به دنبال افزایش محبوبیت گوشی‌های هوشمند نزد کاربران، میزان پرداخت‌های موبایلی از طریق تلفن‌همراه طی چند سال قبل افزایش قابل ملاحظه یافته است. در حالی که تا چند سال پیش همه کارشناسان از سیستم تجارت الکترونیک یا همان eCommerce صحبت می‌کردند، این روزها فقط از سیستم تجارت موبایلی یا mCommerce صحبت به میان می‌آید و همین مسئله سبب شده است تا نگرانی در مورد امنیت سیستم‌های موبایلی بیشتر شود.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این فضا کارشناسان معتقدند که سیستم‌های بیومتریک سطح بالایی از امنیت را برای دستگاه‌های موبایلی فراهم می‌کنند و نگرانی‌ها را در حوزه پرداخت‌های موبایلی کاهش می دهند.
 
"جین-نوئل جرج"(Jean-Noel Georges) مدیر برنامه‌های جهانی Frost & Sullivan در این خصوص توضیح داد: «محافظت از دستگاه الکترونیکی همراه اولین گام در زمینه ایمن‌سازی پرداخت‌های موبایلی محسوب می‌شود. اگرچه شماره شناسایی شخصی کاربران(PIN) می‌تواند این کار را تا حدی انجام دهد، اما در سال ۲۰۱۱ میلادی بیش از ۶۰ درصد صاحبان گوشی هوشمند در جهان از کد PIN برای افزایش امنیت دستگاه موبایلی خود استفاده نمی‌کردند».
 
این روزها فناوری‌های بیومتریک گستره جهانی دارند و در انواع سیستم‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در اروپا سیستم تازهی موسوم به Mobile Biometry تعریف شده است که با نام MOBIO نیز شناخته می‌شود و که بر اساس آن کارشناسان می‌کوشند فناوری‌های پیشرفته بیومتریک را برای دستگاه‌های موبایلی شخصی مورد استفاده قرار دهند.
 
از جمله قابلیت‌هایی که در فناوری بیومتریک اروپایی مورد استفاده قرار می‌گیرد سیستم تشخیص صدا و چهره اشخاص است. کارشناسان همچنین سیستم تصدیق بر مبنای مدل‌های بیومتریک را نیز ارایه کرده‌اند که در قرار است در نسل تازه گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.