سیستم اسکادا برای کنترل چاه های گاز ترش به بهره برداری رسید

به گزارش روز جمعه ایرنا و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، ‘ مهدی فکور’ به همراه مدیر عامل و اعضای هیات مدیره شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق روز گذشته در منطقه عملیاتی خانگیران در رابطه با جزئیات اجرای این سیستم اظهار داشت: این پروژه به مدت چهار سال و با استفاده از شبکه محلیLAN و با بستر کامل فیبر نوری به طول ۲۱۵ کیلومتر و به صورت مستقل و بدون ارتباط با شبکه های دیگر روی خطوط فشار قوی به عنوان بستر ارتباطی به بهره برداری رسید.

این گزارش افزود: با اجرای این پروژه ضریب امنیت شبکه به طور کامل تضمین شده و نفوذ ناپذیری بدافزارهای رایانه ای از دیگر شبکه ها را غیرممکن می سازد.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به دیگر کاربردهای این سیستم خاطرنشان کرد: این سیستم قادر خواهد بود که وضعیت باز و بسته شدن شیرآلات،نمایش تعدادی از اعلام وضعیت های فرآیند،نمایش سیگنالهای آنالوگ از قبیل درجه حرارت،فشار وضعیت جریانی چاهها را کنترل کند.

همچنین اجرای فرامینی از قبیل راه اندازی ،بستن و توقف اضطراری در تمامی مراکز و تغییر مقداری دبی جریانی گاز چاهها را اجرا کند.

براساس این گزارش ، منطقه عملیاتی خانگیران در ۱۸۵ کیلومتری مشهد مقدس با توان تولید روزانه ۶۵ میلیون متر مکعب گاز، خوراک پالایشگاه شهید هاشمی نژاد را جهت مصارف خانگی و صنعتی پنج استان خراسان رضوی،خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازندران ، گلستان و نیروگاه نکا را بر عهده دارد.

اقتصام**۲۰۲۴**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۷۴۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.