سیستم ایمنی خود بیماران برای درمان سرطان مغز

سلامت > تحقیقات– ممتازنیوز:
دانشمندان دریافتند سیستم ایمنی خود بیمار می‌تواند با یکی از شدیدترین انواع تومورهای مغزی موسوم به “گلیوبلاستوم مولتی فورم” مبارزه کند

به گزارش مهر، پژوهشگران دانشگاه لوند در سوئد، شیوه‌های مختلفی از تحریک سیستم ایمنی که توسط تومور سرکوب شده بود را با یک “واکسن” آزمودند.

این واکسن بر اساس سلول‌های تومور ساخته شده که به طور ژنتیکی اصلاح شده تا تولید موادی را آغاز کنند که سیستم ایمنی را فعال می‌کنند.

این سلول‌های سرطانی اصلاح شده، که پرتو درمانی شده و از این رو توانایی تقسیم و گسترش بیماری را از دست داده‌اند، با دیگر مواد ترکیب شده تا بخشی از سیستم ایمنی بدن را شکل دهد.

این درمان نتایج مطلوبی را در آزمایش‌های حیوانی نشان داده است: ۷۵ درصد موش‌هایی که این درمان را دریافت کرده بودند کاملا تومورهای مغزشان را درمان کردند.

سارا فریتز، یکی از پژوهشگران این طرح گفت: زیست شناسی انسان بسیار پیچیده است از این رو شاید نتوان چنین نتایج مطلوبی را در بیماران انتظار داشت. با این حال هرگونه پیشرفتی در زمینه درمان سرطان می‌تواند اهمیت به سزایی داشته باشد.

وی پیش از این ترکیب این فعال سازی سیستم ایمنی را با شیمی درمانی آزموده بود. وقتی شیمی درمانی به طور مستقیم به منطقه سرطانی به کار گرفته می‌شد تاثیر مثبت یکدیگر را تقویت می‌کردند و ۸۳ درصد از موش‌ها از سرطان جان سالم به در بردند.

فریتز افزود: ایده ما در آینده عرضه شیمی درمانی منطقه‌ای، همراه با جراحی برای برداشتن بخش عمده‌ای از تومور است.

این پژوهشگران در حال حاضر درخواست خود را برای کسب اجازه انجام مطالعات بالینی سیستم ایمنی تحریک شده ، بدون شیمی درمانی منطقه‌ای، به عنوان درمانی برای بیماران مبتلا به سرطان گلیوبلاستوم مولتی فورم هستند ارائه کرده‌اند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.