سیستم صف به درد شعب می خوره یا نه؟

۲۰م آذر ،

بینا- مطلب زیر یه دردل ساده از زبان یه متصدی شعبه یک بانک می باشد. بعضی از بانکدارها که حرف دلشون یکی بود ولی به شبکه وب دسترسی نداشتن این مطلب درج می گردد.

یادش به خیر تا همین چند سال پیش جلوی هر باجه ی شعبه رو که نگاه می کردی ۱۰-۲۰تا کله به هم چسبیده بود.
تا اینکه کم کم سیستم صف(نوبت دهی) رواج پیدا کرد.از یه طرف متصدیان خوشحال بودند که از فشار ازدحام پشت باجه کاسته می شه و می تونن لااقل بدون استرس و شنیدن غرغر مشتری و متلک های اون ها یه چای بخورن یا برای رفع حاجت برن.
از طرف دیگه مشتری ها هم دیگه دغدغه ی کی اول صفه کی آخره صفه رو نداشتن و حتی می تونستن ما بین نوبتشون برن خارج بانک و سر نوبتشون برگردن.ولی کم کم هر دو طرف متوجه شدند در کنار این مزایا یه سری مشکلات هم هست .
مشتری ناراضی که تا چند دقیقه رو صندلی بانک می شینه و حوصلش سر می ره داد میزنه آقا پس چرا صدای این خانومه (پیجر سیستم صف) در نمی آد؟اون یکی میگه این باجه ۱۰ دقیقه است شماره صدا نمی کنه .اون یکی پا میشه میره پیش رئیس شعبه می گه آقا من یک ساعته اومدم داخل شعبه ولی نوبتم نمی رسه (در صورتیکه بیشتر مواقع وقتی رسید نوبت رو ازش میگیری و نگاه می کنی متوجه میشه ۲۰ دقیقه بیشتر نیست که اومده داخل).حالا متصدی بانک که تا چند وقت پیش فقط فشار از طرف مشتری رو احساس می کرد الان رئیس و معاون و رئیس صندوق و همه همکاری پشت سرشو هم روبروش می بینه.رئیس شعبه که تا می بینه متصدی سرشو برمی گردونه از اون دور داد می زنه آقا شماره بزن!!! دریغ از اینکه مشتری با شنیدن این حرف ادعاش دوچندان میشه.
ولی وقتی زوم می شی تو ماجرا میبینی که متصدی بخت برگشته تو اون زمانی که فراخوان نکرده داشته یه سند انتقالی که همکار پشت سری بهش داده رو ماشین می کرده.یا اومده یک دقیقه از صندلی بلند شه  که کمرش نگیره یا ….!حالا بعضی از روسای محترم شعب که دیگه خودشون دست بکار میشن و میان بالای سر متصدی و چند بار با دست مبارکشون فراخوان و فشار میدن و میرن سراغ باجه بعدی !!!دیگه قضاوت با شما خواننده محترم که آیا سیستم صف به درد شعب شلوغ می خوره یا نه ؟

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.