سیستم عامل و اهمیت آن در جنگ سایبر

به گزارش ممتازنیوز به نقل از بصیرت سایبری : سیستم عامل و اهمیت آن در جنگ سایبرسیستم های عامل از آنجا که قلب تپنده هر رایانه در کار با فضای مجازی و بالطبع جنگ های سایبری هستند از اهمیت فوق العاده ای برخوردارند.چه در زمینه های فعالیتهای گوناگون و چه در زمینه امنیت سیستم های رایانه ای. به یک مثال جالب توجه از اهمیت سیستم عامل در جنگ های سایبری که چینی ها به آن پی برده و ما تا کنون از آن غافل بوده ایم و هنوز که هنوز است پروژه سیستم عامل ملی مان به جایی نرسیده، توجه کنید.
چین در رایانه‌های دولتی و نظامی خود سیستم عاملی به نام «کیلین» نصب کرده که برای غیرقابل نفوذ بودن در برابر حملات اینترنتی سازمان‌های نظامی و جاسوسی آمریکا طراحی شده است.
بر اساس گزارش واشنگتن پست، وجود چنین سیستم عاملی به تازگی در طول جلساتی که شامل تشریح جزئیات نحوه آماده‌سازی دولت چین برای راه انداختن جنگ اینترنتی با آمریکا بود در کنگره فاش شد.
به گفته مقامات آمریکایی، «کیلین» از سال ۲۰۰۱ در حال ساخت بوده و نخستین رایانه‌هایی که از آن استفاده می‌کنند سرورهای دولتی و نظامی چین هستند که از سال ۲۰۰۷ تحت پوشش آن قرار گرفتند.
بر اساس گزارش این روزنامه، توانمندی‌های جنگ سایبر تهاجمی آمریکا در اصل برروی ضریب امنیت پایین رایانه‌های دولتی و نظامی چین به دلیل به‌کارگیری سیستم‌های عاملی مانند ویندوز مایکروسافت تمرکز یافته بود.
طبق اظهارات مقامات آمریکایی، این اقدام اکنون توانمندی‌های سایبر آمریکا را بی‌اثر کرده زیرا سلاح‌های سایبر برای استفاده علیه لینوکس، یونیکس و ویندوز طراحی شده بودند.
کمیسیون بازبینی اقتصادی و امنیتی آمریکا- چین سال گذشته هشدار داده بود چین برنامه جنگ سایبر پیشرفته‌ای طراحی کرده و ظرفیت خود برای نفوذ به شبکه‌های رایانه‌های آمریکا برای کسب اطلاعات محرمانه را افزایش داده است.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.