سیلیکون ولی اروپایی در راه است

۱فروردین ۱۳،

 

مسئولان کمیسیون اروپایی قصد دارند با همفکری تعدادی از شرکت‌های موفق فناوری اطلاعات در این کشور قطبی بزرگ در حوزه IT تاسیس کنند.
 
به گزارش فارس به نقل از وی تری، این قطب رقیبی برای دره مشهور سیلیکون ولی خواهد بود که برترین و قدرتمندترین شرکت‌های فناوری اطلاعات جهان را در خود جای داده است.
 
از جمله شرکت هایی که در اجرای این طرح با کمیسیون اروپایی همکاری خواهند کرد می توان به Spotify، Rovio  و Skype اشاره کرد.
 
قرار است شرکت های یاد شده با همکاری کمیسیون اروپایی زمینه را برای سرمایه گذاری های گسترده در حوزه IT در خاک اروپا فراهم کنند.
 
این قطب نوظهور که باشگاه Startup Europe Leaders Club (SELC) نام گرفته، اولین گام از یک طرح شش مرحله ای برای تقویت شرکت های نوپای IT در خاک قاره اروپا بوده است. نیلی کورس معاون اول کمیسیون اروپایی در این مورد گفته است: ما از سرمایه گذاران جوان می خواهیم تا در این زمینه نقش آفرینی کرده و به ایجاد یک بازار واحد دیجیتال کمک کنند تا شاهد رشد ایده هایشان باشیم.
 
درسه دهه ای که از رشد و تقویت جایگاه فناوری اطلاعات در جهان می گذرد بخش عمده این بازار در کنترل شرکت های آمریکایی بوده و اروپایی ها به ندرت توانسته اند در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.