سیل خروشان دانشجویان معترض در صورت دعوت از پادشاه عربستان و بحرین

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران در بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام وزارت امورخارجه در دعوت از پادشاه عربستان و بحرین برای نشست جنبش غیرمتعهد در تهران هشدارد داد: در صورت ارائه دعوت نامه به دستنشانده انگلیسی جزیره بحرین، سیل خروشان دانشجویان معترض را خواهید دید و تمامی عواقب مادی و معنوی آن متوجه آن دستگاه است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، در پی اعلام صالحی وزیر امور خارجه کشورمان برای دعوت از پادشاه بحرین و عربستان برای حضور در نشست جنبش غیرمتعهدها در تهران، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ در بیانیه ای شدید الحن این اقدام را محکوم کرد؛ متن بیانیه به شرح ذیل می باشد:


انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تاسف طی چند روز گذشته در رسانه ها شاهد آن بودیم که دستگاه دیپلماسی دولت، قصد دعوت از حاکم جزیره بحرین برای شرکت در اجلاس غیر متعدها را دارد و دیروز نیز شاهد آن بودیم که وزیر خارجه طی مصاحبه ای بر این گفتار صحه نهاد البته از وزیری که برخلاف عزت اسلام و مسلمین و در جهت عکس خواسته های ملت و نمایندگان ملت، با وزیر خارجه بریتانیای حقیر دیدار می کند، بعید نیست که این بار نیز حرف از دعوت حاکم جبار و سفاک آل خلیفه به میان آورد، اما دیگر بس است.

اینبار ما دانشجویان دلداده آرمان های خمینی بت شکن و پیروان مکتب حضرت آیت الله خامنه ای در پیشگاه ملت و در محضر عدل الهی با نهایت خشم انقلابی خود فریاد بر می آوریم که با تمام توان خود دوشادوش برادران و خواهران مظلوممان در بحرین که آفاق پیروزی را به چشم مشاهده می‌کنند، خواهیم ایستاد.

به دستگاه دیپلماسی که با بهت فراوان و دیده ای گریان، شاهد انحراف اصولی آن از وظیفه خطیر خویش و تکمیل پازل جریان استکبار بین المللی است، هشدار می دهیم که حتی در صورت ارائه دعوت نامه به دستنشانده انگلیسی جزیره بحرین، سیل خروشان دانشجویان معترض را خواهید دید و تمامی عواقب مادی و معنوی آن متوجه آن دستگاه است.

صراحتا به آقای صالحی انذار می دهیم که جمهوری اسلامی ایران جای بازی های مرسوم دیپلماتیک نیست که همواره در جهت چپاول مستضعفین است؛ بهتر است سیره عملی و گفتارهای ارزنده پیر مرادمان حضرت امام را برای یکبار و فقط برای یکبار هم که شده مرور کنید تا متوجه شوید که در این حکومت مهم ترین امور، اسلام و مصلحت آن است و نه کنوانسیون ها و معاهدات بین المللی که سینه چاک، محافظ آن هستید.

مسئولین وزارت خارجه پاسخگو باشند که انحراف گفتمانی آنها از مبانی اصیل انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی(ص) تا کی ادامه خواهد یافت؟ به راستی میزبانی ایران و دعوت از حاکم سفاک بحرین که دستش تا مرفق به خون مسلمانان مظلوم بحرین آلوده است، اینقدر برای وزارت خارجه مهم تلقی می شود که حاضر است ارزش های اسلام ناب محمدی را زیر پا بگذارد؟ آقای صالحی و مسئولین وزارت خارجه با این اقدامشان و اقداماتی از قبیل پیام تسلیت ننگینشان برای مرگ قاتل حجاج سال ۶۶ و ولیعهد عربستان، چگونه می توانند از انقلاب اسلامی و آرمان های آن صحبت کنند؟ آیا شما به راستی، وزیر خارجه ی کشوری هستید که تمام افتخار آن، حمایت از مستضعفین جهان است؟ آیا تا به حال چیزی از اسلام آمریکایی شنیده اید؟

به راستی چه رویکردی بر وزارت خارجه حاکم است که در قبال بیداری اسلامی و سرکوب ملل مستضعف و مسلمان و ستمدیده‌ی منطقه از جمله بحرین، چنین مواضع منفعلانه ای گرفته است؟ جمهوری اسلامی ایران که باید خط شکن مبارزه با حاکمان مرتجع و ظالم منطقه باشد، نه تنها در برابر جنایات آنها سکوت می کند بلکه حاکم دست نشانده آن را برای شرکت در کنفرانس به تهران دعوت می کند؟ آیا وقت آن نرسیده است که دستگاه دیپلماسی‌مان را با یک نهیب بیدار کنیم؟

این روزها مواضع و عملکرد وزارت خارجه ی دولت دهم، خاطره وزارت خارجه ی دولت موقت را در اذهان زنده می کند!! سازشکاری و مواضع منفعلانه هیچ تناسبی با اسلام رهایی بخش مستضعفین و مظلومین و اسلام تازیانه خورده های تاریخ ندارد!

در ام القرای اسلام ناب محمدی، جایی برای جانیان و قاتلانی چون حاکم بحرین نیست! به وزارت خارجه و مسئولین محافظه کارش هشدار می دهیم که اگر مسئولین محافظه کار و سازشکار این وزارتخانه برایشان اهمیتی ندارد که با قاتل مظلومین بحرین، مصافحه کنند و ضیافت ناهار و شام ترتیب دهند، مردم و دانشجویان انقلابی حضور این لکه ی ننگ را در تهران برنخواهند تابید.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.