سیل ۹ استان کشور را درنوردید/حضور ۵۱۰ امدادگر و نجات ۷۰۰۰ سیل‌زده

۲۸ آبان ،

مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از نجات جان بیش از ۷۰۰۰ سیل‌زده توسط ۵۱۰ امدادگر در ۹ استان کشور خبر داد.
حسین درخشان در تشریح خدمات امدادی سازمان امداد و نجات از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ آبان ماه در مورد سیل و آبگرفتگی گفت: در مدت پنج روز ۹ استان کشور از جمله آذربایجان‌غربی، اصفهان، تهران، خوزستان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و … درگیر مسئله سیل و آبگرفتگی بوده‌اند.
وی با بیان اینکه با جاری‌شدن سیل در ۹ استان کشور ۱۹ شهرستان و ۵۳ روستا دچار سانحه شدند، گفت: هفت‌هزار و ۹۳۵ تن بر اثر جاری‌شدن سیل و آبگرفتگی دچار سانحه شدند.

مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه حادثه‌دیدگانی که منازل آنان در اثر جاری‌شدن سیل دچار تخریب شده بود، توسط امدادگران اسکان داده شدند گفت: تعداد ۱۱۲ تن اسکان اضطراری داده شدند.
درخشان با بیان اینکه ۱۰۷ تیم امدادی وظیفه نجات سیل‌زدگان را بر عهده داشتند گفت: ۵۱۰ امدادگر در پنج روز وظیفه امداد و نجات سیلاب را بر عهده داشتند. وی با اشاره به استفاده از ۱۱۰ موتورپمپ و لجن‌کش برای تخلیه آب از منازل مسکونی گفت: آب ۹۷۴ منزل مسکونی توسط امدادگران تخلیه شد.
مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه بیشترین عملیات‌های سیلاب در استان مازندران با انجام ۱۰ عملیات به ثبت رسیده است، گفت: بر اثر جاری‌شدن سیل و آبگرفتگی در مازندران، ۱۰ شهرستان و ۳۴ روستا و همچنین ۵ هزار و ۳۸۴ تن دچار آسیب شدند.
به گفته وی امدادگران آب ۴۷۱ واحد مسکونی را با استفاده از موتور پمپ تخلیه کردند.

وی همچنین در مورد حادثه سیلاب روستای حسن‌آباد در اسلامشهر تهران گفت: بر اثر جاری‌شدن سیلاب ۳۰ تن دچار سانحه شده و امدادگران با استفاده از تجهیزات آب ۱۰ منزل مسکونی را تخلیه کردند.

۳۰۱۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.