سیمای بصری معابر چقدر مهم است؟

۲۸ آبان ،

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، وقتی که هشر تحت تاثیر عوامل مختلف دچار رشد بی رویه می گردد به سرعت گسترش می یابد و بالطبع تغییر و تحولات آن چندان منطقی پیش نمی رود. یکی از نتیجه چنین روندی، ناهنجاری و اغتشاشات در سیما و کالبد فضای شهری است. محیط بسیارزیبا، فضایی است که فرد در آن از نظر جسمی و روحی، احساس آرامش و راحتی می کند. این بسیارزیبایی به عوامل و عناصری همچون کیفیت طراحی شهری،‌رنگ، روشنایی در شب، افق دید و کیفیت و کمیت فضای سبز، پاکیزگی شهر، ترافیک و … بستگی دارد.

* یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال بها برای دگرگونی سیمای بصری معابر

در ادامه بهروز اسماعیل زاده شهردار ناحیه ۵ شهرداری منطقه ۱۸ گفت: به منظور بهبود در امر تردد اشخاص روشندل، معلول و سالمند و پیشگیری از بروز آبگرفتگی در معابر به هنگام بارش ناگهانی نزولات آسمانی، عملیات بازسازی جداول و پیاده روهای خیابان فربت در محله خلیج فارس شمالی به انجام رسید.

شهردار ناحیه ۵ شهرداری منطقه ۱۸ افزود: طی این عملیات که به همت اکیپهای اجرایی اداره فنی، عمران و ترافیک ناحیه به انجام رسید، بیش از ۱۴۰۰ متر طول از سطح انهار با صرف بها ای بالغ بر یک میلیارد و پانصد و چهل میلیون ریال و ۳۰۰۰ متر مربع از سطح پیاده روهای این خیابان پر تردد در محله خلیج فارس شمالی با دو میلیارد و چهارصد میلیون ریال بها بهسازی تا ضمن هدف بهبود در امر تردد اشخاص روشندل، معلول و سالمند، تا حدود بسیاری نیز از بروز آبگرفتگی در معابر به هنگام بارش ناگهانی نزولات آسمانی پیشگیری شود.

* ایمن سازی معابر محلات ناحیه یک

در ادامه، سعید صالح محمود رباطی شهردار ناحیه ۱ شهرداری منطقه ۱۸ گفت: به منظور بهبود در امر تردد وسائط نقلیه و کاهش سوانح رانندگی طی هفته جاری عملیات ایمن سازی معابر پر تردد محلات ناحیه ۱ به اجرا در می آید.

شهردار ناحیه ۱ شهرداری منطقه ۱۸ افزود: طی عملیات به همت اکیپهای اجرایی این واحد، تعداد ۵۰۰ شبرنگ چشم گربه ای بر روی سطح روکش آسفالت خیابان شهدای دانش آموز نصب، تعویض یکی از مهمترین ایستگاه های اتوبوس واقع در خیابان سپیده شمالی و مرمت و بازسازی تعداد ۲۵ تابلو و علامت راهنمایی و رانندگی در سطح معابر صورت گرفت تا علاوه بر کاهش سوانح رانندگی، وسائط نقلیه به سهولت بیشتری تردد نمایند.

* بازپیرایی سیمای بصری معابر پر تردد ناحیه ۶ منطقه ۱۸

در ادامه رضا شیرزادیان شهردار ناحیه ۶ منطقه ۱۸ با اشاره به اجرای عملیات بازپیرایی سیمای بصری معابر پر تردد ناحیه ۶ گفت: با هدف افزایش پویایی، چشم اندازهای بصری و رفع اغتشاشات و آلودگی های زیست محیطی، تعدادی از معابر پر تردد و المان های شهری بازپیرایی شدند.

شهردار ناحیه ۶ شهرداری منطقه ۱۸ افزود: به همت اکیپ های اجرایی واحد بسیارزیباسازی اداره خدمات شهری ناحیه بیش از ۱۵۰۰ متر از جداره های شهری،‌ ۳۰۰۰ متر طول از سطح جداول رنگ آمیزی، ۵ مورد از زوائد فیزیکی حذف، ۲۰ کرکره و سایبان واحدهای تجاری پاکسازی و شستشو تا ضمن افزایش پویایی و چشم اندازهای بصری، حجم قابل توجهی نیز از اغتشاشات و آلودگی های زیست محیطی سطح معابر برطرف شود.

گفتنی است، این روزها نقش بسیارزیباسازی شهری در خدمت رسانی به شهروندان بر کسی پوشیده نیست اما مسئله این است که در بعضی موارد با گسترش بی ضابطه ی بسیاری از شهرهای بزرگ و افزایش جمعیت، رفته رفته تسلط مسئولان شهری بر امور کاهش یافته و به تبع آن کنترل اوضاع اجتماعی، پرداختن به امور سیمای شهرها و ساماندهی آنها کمتر از قبل می گردد./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.