سیم‌کارت‌هایی با شماره‌ و شارژ دروغ

فروش تلفنی سیم‌کارت‌ با شماره‌ مشابه که توسط اپراتورهای موبایل غیرقانونی اعلام می‌شود، آنقدر بدون برخورد ادامه دارد که امروز با محدود شدن فروش انبوه سیم‌کارت، این بازاریابی غیر قانونی به کلاهبرداری تبدیل شده است.بازاریابی تلفنی و غیرقانونی سیم‌کارت‌های اپراتورهای تلفن همراه، امروز دچار مشکل جدیدتری شده است.

به گزارش سه نسل به نقل از فارس ، همواره معضل فروش تلفنی و غیرقانونی سیم‌کارت‌‌های با شماره‌های مشابه، برای مشترکان اپراتورها وجود داشته است که طی آن افرادی با معرفی خود از طرف همراه اول یا ایرانسل، شماره مشابه مشترک را برای فروش به آنها پیشنهاد می‌کنند.

اگرچه در این روش، به علت قیمت بیشتر سیم‌کارت‌های همراه اول نسبت به ایرانسل، بیشتر سیم‌کارت‌های ایرانسل برای فروش، پیشنهاد می‌شوند؛ اما فروشندگان از این روش، برای فروش سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول نیز استفاده می‌کنند.

غیرقانونی بودن مطلق این عمل از آنجاست که اپراتورهای تلفن همراه بارها اعلام کرده‌اند این واسطه‌ها ارتباطی با اپراتور ندارند و این روش سوء‌استفاده از برند شرکت است.

علاوه بر مزاحمت‌های گاه و بیگاه این فروشندگان غیر قانونی، به تازگی مشکل جدیدی نیز بر مزاحمت‌ها اضافه شده که اخیرا به شدت افزایش یافته و این مشکل، فریب مشتری با ارایه شماره‌‌ای غیر از شماره‌‌ مورد تقاضاست.

اخیرا در اغلب این تماس‌ها، فروشنده، مشتری را با پیشنهاد عین شماره خودش برای خرید راضی می‌کند و موقع تحویل به جای شماره مشابه وعده داده شده، شماره‌ای نزدیک به آن شماره‌ با کمی تغییر، را با پیک می‌فرستد.

اغلب مشتری‌های فریب خورده نیز بدون دقت به شماره‌ روی سیم‌کارت، پول را پرداخت می‌کنند و بسته را تحویل می‌گیرند و بعدا متوجه موضوع می‌شوند.

گویا این قبیل مشتری‌ها که با اصرار فروشنده و با هزار تردید برای خرید قانع شده‌اند، بعد از این همه اصرار، انتظار کلاهبرداری ندارند.

پس از متوجه شدن موضوع نیز به دلیل مشکل تکراری طاقت فرسا بودن مراحل دادرسی، از خیر ۲۵ هزار تومان می‌گذرند.در این نوع کلاهبرداری تلفنی، سیم‌کارت پنج هزار تومانی با دو هزار تومان اعتبار اولیه به همراه سیم‌کارت هدیه با دو هزار تومان شارژ اولیه، به شرط هم‌شماره‌ بودن به پنج برابر قیمت (۲۵ هزار تومان) به مشتری فروخته می‌شود.

علاوه بر این، شارژ اولیه این سیم‌کارت‌ها به دروغ بیش از آنچه هست اعلام می‌شود و اغلب به مشتری می‌گویند که سیم‌کارت اصلی پنج هزار تومان شارژ دارد.
به گزارش فارس این روش فروش تلفنی از گذشته وجود داشت؛ اما امروز گویا با سخت‌گیری‌های بیشتر اپراتورها در فروش سیم‌کارت‌های فله‌ای و انبوه، دسترسی فروشنده‌ها برای تهیه سیم‌کارت محدودتر شده است.

از این رو این فروشندگان واسطه‌ای ناچارند مشتری را با ارایه شماره‌ای غیر از شماره درخواست شده فریب دهند.در نهایت با توجه به فعالیت چندین ساله این شرکت‌ها از گذشته تاکنون و اینکه اپراتورها در این موضوع تنها به غیرقانونی اعلام کردن این شرکت‌ها و عدم رابطه با خودشان، اکتفا می‌کنند، بنابراین احتمالا تغییری در روند فعالیت این شرکت‌ها ایجاد نخواهد شد.

از این رو لازم است متقاضیان در صورت تمایل به خرید سیم‌کارت، از روش کلاهبرداری جدید فروشندگان تلفنی سیم‌کارت مطلع باشند.


جدیدترین مقاله های آی تی و موبایل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.