سیم‌کارت‌های غیرفعال از ماه آینده سلب امتیاز می‌شوند

سیم‌کارت‌های اعتباری غیرفعال همراه اول از ماه آینده سلب امتیاز می‌شوند و دارندگان این سیم‌کارت‌ها جهت حفظ شماره خود فرصت دارند حداکثر تا پایان مردادماه نسبت به خرید شارژ یا بسته و استفاده از سرویس‌های مکالمه، اینترنت و یا پیامک اقدام کنند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا به نقل از همراه اول، سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول که بیش از ٩٠ روز متوالی غیرفعال بوده‌اند، بزودی و مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سلب امتیاز می‌شوند.

با توجه به اینکه نامبرینگ ثروت ملی محسوب می‌شود، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه‌ای برای استفاده بهینه از این دارایی دارد که بر مبنای آن، اپراتورها می‌توانند در صورت عدم استفاده مشترکان از سیم‌کارت‌های اعتباری، بعد از ٩٠ روز اقدام به سلب امتیاز کنند. لذا تمامی دارندگان سیم‌کارت‌های اعتباری غیرفعال جهت حفظ شماره خود فرصت دارند حداکثر تا پایان مردادماه نسبت به خرید شارژ یا بسته و استفاده از سرویس‌های مکالمه، اینترنت و یا پیامک اقدام کنند.

در صورت عدم تمایل مشترکان به حفظ شماره، بهتر است اطلاعات عضویت خود با شماره مذکور را در شبکه‌های اجتماعی حذف کنند؛ زیرا در غیر این صورت مسؤولیت هرگونه عواقب حاصل از عدم حذف اطلاعات بر عهده مشترک خواهد بود. 

همانطور که لازم است در صورت فروش و واگذاری سیم‌کارت‌های خود به دیگران، حتماً اطلاعات عضویت در شبکه‌های اجتماعی را غیرفعال کرده، به سیم‌کارت دیگری انتقال داده و یا به‌طورکلی آن‌ها را حذف کنید. یعنی اگر با سیم‌کارت موردنظر قبلاً در شبکه‌های مجازی عضویت داشته‌اید باید اکانت نرم‌افزار موردنظر را حذف (Delete Account)  و سپس به سوزاندن، غیرفعال کردن یا انتقال سیم‌کارت اقدام کنید.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.