سینماگران و صاحبان صنایع نباید در تقابل هم قرار بگیرند

مستند ساز سینما و تلویزیون:

مظاهری پور: سینماگران و صاحبان صنایع باید درک متقابلشان را از هنر و تخصص یکدیگر بالا ببرند و هرچه بیشتر به سمت تعامل و هم اندیشی بروند.

به گزارش سرویس فرهنگی برنا به نقل از روابط عمومی دومین جشنواره ملی فیلم های صنعتی، وی ضمن بیان این مطلب گفت‌: مشکل اساسی مستندهای صنعتی سفارش دهندگان آن هستند. مدیران صنعتی پیش از اینکه کار را سفارش بدهند، طرحی کلی از آن در ذهنشان مجسم می کنند و همان را به مستندساز ارایه می‌دهند، ‌در حالیکه تفکر آن‌ها عمدتا گزارش گونه است و کارکرد فیلمی ندارد .

وی گفت: ‌مستندهایی که با این نگاه ساخته می‌شوند در کشور جایگاه فراخی ندارند و از اقبال عمومی برخوردار نیستند و باید هرچه بیشتر از جنبه گزارشی و تبلیغاتی و تیزر و کلیپ خارج شده و به فیلم نزدیک شوند.

وی در همین راستا افزود:‌ برگزاری چنین جشنواره‌هایی در حد گام‌های نخستینی است که اگرچه ضروری و مهم است اما باید به سمت عمیق تر شدن برود.

مظاهری پور ادامه داد:‌ جشنواره‌هایی مثل جشنواره ملی فیلم صنعتی باید در سطح بین المللی برگزار شوند و در آنها فیلم‌های برجسته ی دنیا مورد بررسی قرار گیرد. تا هم مخاطبان، هم سفارش دهندگان این فیلم‌ها و هم فیلم سازان به ذهنیتی تازه دست پیدا کنند.

وی تاکید کرد:‌ سینماگران و صاحبان صنایع نباید در تقابل هم قرار بگیرند، ‌بلکه باید درک متقابلشان را از هنر و تخصص یکدیگر بالا ببرند و هرچه بیشتر به سمت تعامل و هم اندیشی بروند.

مظاهری پور که سال گذشته با ۲ مستند «معدن کاران» و «برق و توسعه» به نخستین دور جشنواره آمده بود، این بار هم به خاطر تهیه کنندگی و کارگردانی از ریسمان تا بوخوم در دومین دوره جشنواره ملی فیلم‌های صنعتی حضور دارد.

دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های صنعتی از تاریخ ۲۳ تا ۲۷ اردیبهشت ما در دانشگاه صنعتی شریف و به طور همزمان در ۱۷ استان کشور برگزار می‌شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.