سینمای ایران در پرتو انقلاب اسلامی در مسیر اخلاق، معنویت و انسانیت گام نهاده است

به گزارش روز یکشنیه خبرنگار فرهنگی ایرنا از جشنواره فیلمنامه نویسی انقلاب اسلامی، جواد شمقدری در پیامی به این جشنواره یادآورشد که امیدوارم آثار برگزیده این جشنواره بخشی از نیازهای سینمای امروز ایران را به فیلمنامه های قوی و پر کشش برطرف سازد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام افزود: انقلاب اسلامی در کلام رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) انفجار نور در ظلمت نامیده شد و اگر نور را بر اساس آیات قرآن تجلی همه حقایق و همه معارف و به تعبیر دقیق‌تر نقطه تجمیع کمال مطلق بدانیم، آن‌وقت قدر و منزلت واقعی انقلاب اسلامی بیشتر درک خواهد شد و به تبع آن گام نهادن در حوزه فیلمنامه‌نویسی انقلاب اسلامی معنا می‌یابد و رسالت و شأنیت فیلمنامه‌نویس آن بروز و ظهور می‌یابد.

شمقدری ادامه داد:سینمای ایران در پرتو انقلاب اسلامی در مسیر اخلاق و معنویت و انسانیت گام نهاد و در میان انبوه تولیدات سینمای جهان، خط روشن و متمایزی را ترسیم کرد. اگر چه سینمای نوین ایران در میدان کشمکش‌های وسوسه انگیز جشنواره‌های جهانی گاه به انحراف و اعوجاج بیانی دچار شد اما در مجموع تا کنون از منبع الهام‌بخش خود جدا نشده است و البته متناسب با عظمت و زیبایی انقلاب هم رشد و نمو نیافته است.

رییس سازمان امور سینمایی در این پیام یادآورشد: به نظر می‌رسد اراده‌ها و دست‌هایی همواره تلاش کرده‌اند سینمای ایران بیگانه با انقلاب و مجاهدت‌های ملت بزرگ ایران باشد. این گروه در مقاطعی هم متاسفانه به هدف نامطلوب خود دست یافته‌اند.

این مقام مسوول در سازمان امور سینمایی افزود: غافل از آن‌که نور حقیقت خاموش شدنی نیست و در دالان‌های حوادث روزگار و گذر زمان به گرد فراموشی پنهان نمی‌ماند و هر لحظه تجلی و عظمت آن در کوران جهالت و سردرگمی نوع بشر، بیشتر خودنمایی می‌کند که بیداری اسلامی در منطقه از نشانه‌های این سنت الهی است.

شمقدری در این پیام ادامه داد:امروز وظیفه صاحبان قلم، تفکر و خلاقیت هنری است که سینمای سردرگم و تشنه زیبایی را به بوستان پرثمر انقلاب اسلامی رهنمون سازند. بی‌تردید بازتاب وقایع و ایثار‌ها و فداکاری‌های خلق شده در دامنه پرشکوه و باصلابت انقلاب اسلامی، راه نجات و شکوفایی سینمای ایران است.

برگزیدگان نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی انقلاب اسلامی یازدهم اردیبهشت ماه در سینما فرهنگ معرفی می شوند.

فراهنگ**۹۲۶۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۲۳۶۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. mahsaa:

    خیرررررررررررررررررربه هیچ عنوان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.