سینمای دفاع مقدس برکت و سعادت است/ فیلمسازان، فیلم های ارزشی برای سینمای دفاع مقدس بسازند

امیرحسین شریفی، تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: من با تهیه کنندگی آثار دفاع مقدس وارد این عرصه شدم، “اشک سرما”، “هور در آتش” نمونه هایی از فیلم هایی است که من برای این سینما ساخته ام.

وی افزود: وقتی نگاهی به کار نامه کاری آثار ساخته شده برای سینمای دفاع مقدس می کنم، گمان می کنم حق مطلب آن طور که باید ادا نشده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی “شب دهم” اظهار داشت: نباید ساخت آثار سینمای دفاع مقدس صرفا به توپ و تانک کند بلکه قصه های بسیار جذاب و شگفتی آفرین در دل جنگ تحمیلی نهفته است که فیلم سازان باید به ابعاد مختلف آن توجه کنند.

شریفی ادامه داد: باید خیلی بیش تر از این به سینمای دفاع مقدس بها داده شود و در تمامی طول سال فیلمسازان برای این سینما فیلم بسازند زیرا فیلم ساختن برای این سینما سعادت است.

وی به تعطیلی سینمای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اگر مسئولان از ساخت آثار سینمایی دفاع مقدس حمایت نکنند بطور قطع این سینما تعطیل خواهد شد.

تهیه کننده فیلم سینمایی “اشک سرما” تصریح کرد: مشکل بزرگ سینمای دفاع مقدس عدم حمایت ارگان های مسئول است وقتی حمایتی در تولید و ساخت وجود نداشته باشد این سینما با کمبود فیلم روبر خواهد شد.

وی ادامه داد: سینمای دفاع مقدس یادگار عظیم از حادثه و خاطرات ۸ سال دفاع ایران است که باید برای نسل آینده شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی “قاصدک” به مشکلات این سینما برای ساخت آثار بیشتر از سوی کسانی که خود را در این سینما مسئول می دانند اشاره کرد و گفت: اگر امروز شما بخواهید فیلمی در عرصه سینمای دفاع مقدس و جنگ بسازید تجهیزات و امکانات جنگی بسیار می خواهید که نیازمند حمایت مسئولان است گرچه نبود شهرک سینمایی برای ساخت این گونه آثار نیز مشکل را دو چندان کرده است.

وی به مشکلات دیگر بخش های این عرصه همچون کتاب، رمان و موسیقی اشاره کرد و گفت: تنها چیزهایی که به یادگار برای نسل جوان آینده می ماند. فیلم، کتاب و موسیقی است که امروز آن ها نیز چندان بازار گرمی ندارند. چند روز گذشته با یکی از ناشران کتاب در خصوص چاپ و رمان رزمندگان گفتگو می کردم که گلایه آن ها از کمبود امکانات و کاغذ بود.

وی اظهار داشت: وقتی تمامی این مشکلات و کمبود امکانات در کنار هم قرار گیرد درمی یابند که این سینما هر روز کم رنگ و کم رنگ تر می شود. نگاه کنند به جنگ جهانی دوم، با وجود گذشت سالیان سال از آن جنگ همچنان برای آن در سینماهالیوود فیلم ساخته می شود.

وی بیان کرد: ما دفاعی مقدس و ریشه دار داشتیم و صادقانه از مملکت دفاع کردیم، خون شهدای بسیاری در این راه ریخته شده که نباید به آسانی فراموش شود، بلکه باید مذهب خودمان را در تاریخ ثبت کنیم.

شریفی همچنین به جشنواره مقاومت اشاره کرد و گفت: برپایی جشنواره مقاومت اشاره کرد و گفت: برپایی جشنواره ها در هر نوعی اثر گذار است اما به شراطی که اگر فیلم های در جشنواره شرکت کردند که شایستگی و استحقاق جایزه گرفتن را دارند از آن ها حمایت شود.

این تهیه کننده سینما از علاقه خود به ساخت آثار سینمای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: من با ساخت آثار سینمایی دفاع مقدس وارد این عرصه شدم و هنوز هم آرزو دارم شرایطی برایم فراهم شود تا برای این سینما فیلم بسازم.

وی به اهمیت و برکت سینمای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ما فیلمسازان دلسوز بسیاری داریم که علاقه دارند برای این سینما فیلم بسازند. این سینما بسیار پربرکت است همانطور که تاکنون برای من برکت داشته و امیدواریم باز هم فیلم های ارزشی و انسانی در این زمینه ساخته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در اولین فرصتی که امکانات و شرایط برایم مهیا شود فیلم برای سینمای دفاع مقدس خواهم ساخت و از کارگردانان علاقمند به این سینما نیز می خواهم فیلم های قابل باور برای مردم بسازند، زیرا ما در مقابل مردم مسئول هستیم./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.