سینمای مستقل حوزه هنری سرگروه باقی ماند/ اعلام فیلم سینما استقلال در جلسه آتی شورای صنفی نمایش

«تو و من» سرگردان در سینماهای کشور/

سینماپرس- گروه سینما/ شورای صنفی نمایش در جلسه آتی خود سه فیلم «ضدگلوله»، «بی خداحافظی» و «کلاه قرمزی و بچه ننه» را برای اکران عید فطر قطعی کرد اما هنوز فیلم سینمایی «تو و من» با توجه به حذف سینما آزادی از سرگروهی و عدم انتخاب سینمای سرگروه جایگزین در سینماهای کشور سرگردان است و زمان اکران آن مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، قرار است تکلیف سینمای سرگروه جایگزین و همین طور فیلم ارزشی انتخابی برای سینما استقلال و سرگروه های سینمایی فیلم های «ضد گلوله» و «کلاه قرمزی و بچه ننه» در جلسه هفته آینده این شورا مشخص شوند.

در حالی که در جلسه هفته گذشته شورای صنفی نمایش قرارداد اکران فیلم سینمایی «تو و من» در گروه سینمایی آزادی به ثبت رسیده بود و قرار بود این فیلم در گروه فیلم های اکران عیدفطر قرار داشته باشد در جلسه روز گذشته-۱۰ مرداد ماه- شورای صنفی نمایش خبری در مورد نمایش این فیلم عنوان نشده است.

اصغر بانکی؛ تهیه کننده فیلم «تو و من» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در مورد آخرین وضعیت اکران این فیلم گفت: من از هیچ چیز مطلع نیستم و هنوز تماسی با ما از سوی شورای صنفی نمایش برای سرگروهی فیلم گرفته نشده است به همین دلیل هیچ اطلاعی از زمان اکران فیلم و سرگروه سینمایی آن ندارم.

حبیب کاوش هم در این رابطه به سینماپرس توضیح داد: صحبت هایی با آقای بانکی داشته ایم اما هنوز سینمای سرگروه جایگزین سینما آزادی انتخاب نشده است و در جلسه آینده شورای صنفی نمایش در این مورد تصمیم گیری می شود.

براساس این گزارش، در تاریخ ۶ تیر ماه سخنگوی شورای صنفی نمایش از سر گروهی سینما اریکه ایرانیان به جای سینما آزادی خبر داد اما تا این لحظه هنوز سرگروه جایگزین قطعی مشخص نشده است این در حالی است که سید ضیاء هاشمی روز گذشته-۱۰ مرداد ماه- در یکی از مصاحبه های خود از جایگزینی یکی از سینمای های خصوصی به جای سینمای آزادی به عنوان سرگروه خبر داد.

در شرایطی این اظهارات مطرح شده است که سینما استقلال به عنوان سینمای مستقل حوزه هنری همچنان به فعالیت خود به عنوان سینمای سرگروه ادامه می دهد و این نشان می دهد شورای صنفی علی رغم مطالب عنوان شده با حوزه هنری مشکلی نداشته و سینما آزادی مشکل اصلی شورای صنفی بوده است و این تصمیم از تخلف سینما آزادی در اکران «شور شیرین» ناشی می شود.

این در حالی است که روز دوشنبه -۹ مرداد ماه- هادی منبتی؛ مدیرعامل موسسه تصویر شهر در گفت و گو با سینماپرس از برگزاری جلسه ای با حضور مدیران حوزه هنری و شهرداری برای برطرف کردن مشکلات سینما آزادی خبر داده بود، تاکنون نتایج این جلسه اعلام نشده است و مدیر سینما آزادی و یا مدیران حوزه هنری و شهرداری در مورد لغو سرگروهی این سینما اظهارنظری نکرده اند.

شنیده می شود سینما ملت یکی از سینماهایی است که گزینه مناسبی برای سرگروهی محسوب می شود چرا که از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار است و جزء سینماهای حوزه شهرداری محسوب می شود که این روزها مشکلات چندانی با شورای صنفی نمایش ندارد.

تنها فیلمی که در این میان بدون هیچ مشکلی اکران آن در عیدفطر و با سرگروه مشخص قطعی شده فیلم «بی‌خداحافظی» است که در گروه سینمای آفریقا اکران می‌شود.

با توجه به این که تنها حدود دو هفته تا زمان اکران های عیدفطر زمان باقی است و تا دوشنبه ۱۶ مرداد ماه شورای صنفی نمایش جلسه ای نخواهد داشت فیلم های انتخاب شده باید تا هفته آینده در انتظار سرنوشت اکران خود بمانند.

انتهای پیام/ف/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۷۴۸


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.