سینما بهترین ابزار آموزش غیرمستقیم است

مدیرکل ارشاد گلستان:

مدیرکل ارشاد گلستان گفت: سینما بهترین ابزار آموزش غیرمستقیم است که کودکان می‎توانند در حوزه‎های مختلف اخلاقی، تربیتی، ورزشی، علمی، اجتماعی و سیاسی آموزش‎هایی فرا بگیرند.

به گزارش هنرآنلاین، غلامرضا منتظری شامگاه گذشته در آیین اختتامیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سینما عصر جدید گرگان اظهار کرد: هیچ‌یک از رسانه‎ها و ابزارهای هنری به اندازه سینما نمی‎تواند در روح، ذهن و اندیشه کودک و نوجوان اثر بگذارد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقای سطح دانایی، آگاهی و بینش کودکان و نوجوانان عنوان کرد و بیان کرد: تقویت باورهای دینی و مذهبی نیز در این حوزه بسیار لازم است لذا نویسندگان و سازندگان فیلم‎ها باید توجه ویژه‎تری به این بخش داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ایجاد روحیه، طراوت، شادابی، نشاط و امید را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و تصریح کرد: کودکان و نوجوانان سرمایه‎های آینده کشور محسوب می‎شوند لذا به هر نسبت که شعاع دانایی و ضریب امیدواری این مجموعه رشد و ارتقا یابد جامعه‎ای پویا و با نشاط خواهیم داشت.

منتظری غنی‎سازی اوقات فراغت را نیز ضرورتی مهم خواند و بیان کرد: جشنواره کودک و نوجوان در اوقات فراغت سبب می‎شود تا آرامش به ساحل وجود کودکان و نوجوانان برگردد که قبل و بعد از این جشنواره رابطه معنادار رفتارهای کودکان را به وضوح می‌توان مشاهده کرد که بعد از دیدن فیلم هیجانات آنها فروکش می‎کند.

وی استقبال کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آنها را از جشنواره کودک کم‎نظیر خواند و اظهار کرد: در روز افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره موج استقبال به وضوح در سینما هر بیننده‎ای را مجذوب خود می‎کرد و با دیدن این جمعیت متولیان فرهنگی همگی احساس شور و شعف و غرور کردند.

انتهای پیام/ 


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.