سینما واسطه‌ای است برای شکوفایی دردانه‌های جاودانه ایران زمین

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

پیام رئیس سازمان سینمائی به جشنواره فیلم کودک و نوجوانان؛

رئیس سازمان سینمایی در پیامی به بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان بر اهمیت سینمای کودک تاکید کرد.

به گزارش ممتاز نیوز؛ متن پیام حجت‌الله ایوبی به شرح زیر است:

باید عاشق بود. باید مفهوم سادگی و صداقت و عشق و پاکی و تجلی امید به آینده را فهمید و باز هم باید عاشق بود. باید عاشق بود و بعد، از کودک و نوجوان سخن گفت. سخن گفتن برای کودکان و نوجوانان، عشق می‌خواهد و صداقت و پاکی، همچون خود کودکان این سرزمین. همچون خود نوجوانان پاک و ساده این مرز پر گهر که بی‌شک، گهرهای این سرزمین با اصالت و فرهنگ، همین شاپرک‌های عاشق می باشند.

چقدر سینما واسطه خوبی است برای شکوفایی این دردانه‌های جاودانه ایران زمین. چقدر سینما حضور خوبی دارد برای به دست آوردن تصویر ناب و خیال‌انگیز زندگی. هنر سینمایی که برای کودکان و نوجوانان، اثری خلق کند، می‌رسد به با اخلاقی‌ترین گونه سینمایی؛ یعنی سینمای کودک و نوجوان. که چقدر درست است بگوییم سینمایی که “برای” کودکان و نوجوانان فیلم می‌سازد، نه به بهانه این پروانه‌ها… سینمایی که می‌داند زبان کودکی، ساده اما تاثیرگذار و ماندگار و زبان نوجوانی بی‌پیرایه، اما پر از سوال و ابهام است. پس باید برای کودک شادی خلق کرد و برای نوجوانان، سوال‌های بی‌جواب‌شان را پاسخ داد. باید راهگشا بود و از “قصه” گفتن دور نبود. باید جذابیت و سرگرمی را فهمید و بعد برای کودک و نوجوان ایران زمین، فیلم ساخت. فراموش نکنیم کودک و نوجوان، مثال زمین بکری است که مساعد هر تغییری است.

اما حالا قرار است جشن بگیریم، بیست‌وهفت سالگی مهمترین جشنواره موضوعی سینمای‌مان را واژه “مهمترین” برای این اتفاق مهم فرهنگی، کمترین تعبیر است؛ چراکه سبب و استدلال برای اهمیت این مهم، بیش از پیش گفته شده و در این زمان باید گفت، سردمداران سینمای کودک و نوجوان بسان همه این سال‌ها با همه سختی‌هایش که می‌دانم و می‌دانید، روح تازه‌ای را در این‌گونه سینمایی بدمند و محکم‌تر از قبل با فیلم‌هایی خوش ساختار، مفرح، جذاب و باور آفرین برای کودکان و نوجوانان این سرزمین قدم‌هایی استوارتر بردارند تا به فضل الهی و همت هنرمندان، بتوانیم با رفع موانع پیش‌رو و برنامه‌ریزی بهتر برای این اتفاق و اینگونه سینمایی، روزهای پرامیدتر را شاهد باشیم چه در سطح ملی و چه در سطح جهانی که بدون شک افتخار آفرینی در این مهم، همین نزدیکی است.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.