سینوفسکی مایکروسافت را ترک کرد، جرم: خواستن جای رئیس!

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

جولی لارسن-گرین (سمت چپ) و تامی رلر (سمت راست) قرار است دو نفری تیم ویندوز را بچرخانند. اما این دو نفر که می باشند و چه سابقه ای در مایکروسافت دارند؟

به گزارش تفسیری گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ استیو سینوفسکی مدیر بخش ویندوز مایکروسافت و امید آینده مدیرعاملی این شرکت iبه ناگهان استعفا داده و این شرکت را ترک کرده است. بالمر هم طی نامه ای، ضمن تقدیر از سینوفسکی، جولی لارسن-گرین و تامی رلر را عهده دار وظایف وی در بخش ویندوز نمود. اما این دو نفر که می باشند و چه سابقه ای در مایکروسافت دارند؟

لارسن-گرین قرار است بخش مهندسی ویندوز و سرفیس را بر عهده گیرد و تامی رلر مسئول امور بازاریابی و تجاری آن خواهد بود. بخش ویندوز مایکروسافت، در حقیقت پرچمدار این شرکت است که با درآمد سالیانه ۱۸ میلیارد دلار، پایه و اساس تکنولوژی های این شرکت را شکل می دهد.

البته لارسن-گرین چندان هم ناآشنا با مسایل و داستان های ویندوز نیست. پیش از این وی مدیریت ۱۴۰۰ برنامه نویس، محقق، مدیر محتوا و… در تیم ویندوز را بر عهده داشت که گزارش تفسیری خود را مستقیما iبه وی می دادند. شاید بتوان وی را iبه گونه ای دست راست سینوفسکی در ویندوز دانست.

لارسن-گرین از سال ۱۹۹۳ و بلافاصله پس از دریافت مدرک مدیریت تجاری از دانشگاه واشنگتن غربی، در مایکروسافت مشغول iبه کار شد. در سال ۱۹۹۷ وی کارش را iبه عنوان بخشی از تیم آفیس مایکروسافت آغاز کرد. در این هنگام بود که توانست iبه یکی از نیروهای مورد اعتماد و امین سینوفسکی تبدیل شود. لارسن-گرین کسی بود که مدیریت و رهبری تغییرات رادیکال و بنیادی آفیس را از نسخه ۲۰۰۳ iبه بعد، بر عهده داشت. و البته برای آن موفق iبه دریافت یک جایزه مدیر فنی هم شد.

هنگامی که سینوفسکی از بخش آفیس iبه ویندوز مهاجرت کرد، لارسن-گرین را هم با خود iبه ویندوز برد. در آنجا لارسن-گرین مسئولیت بخش بازطراحی تجربه کاربری ویندوز را بر عهده گرفت.

رلر هم همزمان با تملک شرکت Great Plains Software (سازنده نرم افزارهای تجاری) توسط مایکروسافت، یکی از کارکنان این غول نرم افزاری شد. وی در سال ۲۰۰۱ (هنگام فروش این شرکت iبه مایکروسافت) مدیر مالی Great Plains Software بود. رلر تا سال ۲۰۰۷ iبه همین شغل در مایکروسافت مشغول بود. آنگاه iبه تیم ویندوز آمد و مدیر امور مالی، فروش و بازاریابی بخش ویندوز شد.

نکته قابل توجه اینجا است که هر دوی این اشخاص در مراسم عرضه نسخه نهایی ویندوز ۸ حسابی فعال و جلوی چشم خبرنگاران بودند.

به نظر شما مایکروسافت بعد از سینوفسکی با مایکروسافت پیش از سینوفسکی چه فرقی خواهد داشت؟ آیا باز هم شاهد محصولات جنجالی و انقلابی همچون ویندوز ۸ و سرفیس از سوی این شرکت خواهیم بود؟

منبع: شهر خبر


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.