سیگار الکترونیکی و ابهامات مصرف کنندگان آن/ موفقیت ترک سیگار با سیگارهای الکترونیکی بالاتر است

میزان مصرف سیگار درحال پایین آمدن است و درصد افرادی که سعی دارند سیگار را ترک کنند، بیشتر شده است.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(دانا خبر)، مطالعه‌ای در بریتانیا نشان می‌دهد احتمال موفقیت در ترک سیگار برای کسانی که به سیگارهای الکترونیکی روی می‌آورند، بیشتر از کسانی است که فقط به اراده شخصی تکیه می‌کنند یا از آدامس یا پچ نیکوتین دار استفاده می‌کنند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این مطالعه بر شش هزار نفر نشان داد که یک پنجم آنها با کمک سیگارهای الکترونیکی دخانیات را ترک کرده‌اند که نشان می‌دهد۶۰ درصد بیشتر از کسانی بود که به سایر شیوه‌ها متوسل شدند. 

محققان می‌گویند: میزان مصرف سیگار درحال پایین آمدن است و درصد افرادی که سعی دارند، سیگار را ترک کنند بیشتر شده و در انگلستان نسبت کسانی که از سیگار الکترونیکی استفاه می‌کنند اما قبلا سیگار نکشیده‌اند خیلی خیلی پایین است. 

مصرف این سیگار‌ها در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته به طوری که هم اکنون دو میلیون نفر در بریتانیا از آن استفاده می‌کنند که سه برابر دو سال پیش است. 

سازمان مواد دارویی و غذایی آمریکا، اف دی‌ای، اخیرا اعلام کرد که عوارض جانبی این محصولات برای سلامتی هنوز به خوبی معلوم نیست و بنابراین رشد شدید عرضه و تقاضا در این بازار نیازمند نظارت بیشتر است. 

دولت ولز هم خواهان محدود کردن استفاده از آنها در اماکن عمومی است چون می‌ترسد سیگار کشیدن را عادی جلوه دهد. 

سازمان نظارت بر محصولات پزشکی و بهداشتی بریتانیا از ۲۰۱۶ بر سیگار الکترونیکی برچسب دارو خواهد زد، به طوری که باید با نسخه خریداری شوند.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.