سی امین دوره بازیهای المپیک تابستانی پایان یافت

به گزارش ایرنا، مراسم اختتامیه بازی ها لحظاتی قبل آغاز شد تا پایانی بر ۱۹ روز رقابت فشرده ورزشکاران بیش از ۲۰۰ کشور جهان باشد.

در این مراسم که بطور زنده از شبکه های مختلف تلویزیونی در سراسر جهان پخش می شود، بیش از ۸۰ هزار نفر تماشاگر و ورزشکار و دهها نفر از سران و مقامات ارشد کشورهای مختلف در ورزشگاه اصلی بازیهای المپیک حضور دارند.

مسئولان کمیته برگزاری بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن اعلام کرده اند که مراسم اختتامیه بیشتر مراسمی شاد خواهد بود تا ورزشکاران کشورهای مختلف بتوانند در پایان این بازیها دستاوردهای خود را جشن بگیرند.

علاوه بر برنامه های متنوع آتش بازی و سرگرمی، چندین گروه موسیقی نیز برای حاضران برنامه اجرا می کنند و تیم های ورزشی کشورهای مختلف نیز در ورزشگاه رژه می روند.

بر اساس یک رسم سنتی، در مراسم اختتامیه ورزشکاران کشورهای مختلف به طور جداگانه رژه نمی روند بلکه برای نشان دادن اتحاد و دوستی، با هم وارد ورزشگاه شده و از مقابل تماشاگران و مسئولان مسابقات رژه می روند.

در این بخش از مراسم ابتدا پرچمداران کشورهای مختلف در کنار یکدیگر و پیشاپیش سایر ورزشکاران وارد ورزشگاه می شوند و به دنبال آنان، دیگر ورزشکاران در کنار هم رژه می روند.

کمیل قاسمی کشتی گیر وزن ۱۲۰ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد، پرچمدار کشورمان در این مراسم است.

‘کیم گاوین’ از مدیران و سازمان دهندگان برنامه های موسیقی در انگلیس که به عنوان کارگردان، مراسم اختتامیه را طراحی کرده است، تاکید می کند که این برنامه بیشتر بر هنر و خلاقیت های هنری در انگلیس تاکید دارد. به همین دلیل عنوان اصلی برنامه اختتامیه ‘سمفونی موسیقی انگلیس’ انتخاب شده است.

به گفته وی پس از نمایش جنبه هایی از زندگی روزمره در جامعه انگلیس و بویژه در شهر لندن به عنوان میزبان بازیها، تیم های شرکت کننده رژه می روند و سپس برنامه های هنری ویژه ای اجرا می شود تا نوبت به سخنرانی های اختتامیه برسد.

در پایان مراسم اختتامیه، بوریس جانسون شهردار لندن، پرچم بازیهای المپیک را به رییس کمیته بین المللی المپیک تحویل می دهد و او نیز این پرچم را تحویل شهردار شهر ریودوژنیروی برزیل به عنوان میزبان سی و یکمین دوره بازیهای المپیک می دهد.

سپس مشعل بازیها که طی ۱۵ روز گذشته در ورزشگاه اصلی المپیک روشن بوده، خاموش می شود و ژاک روگر رییس کمیته بین المللی المپیک پایان رسمی بازیهای لندن را اعلام می کند.

بیش از چهار هزار نفر داوطلب، مراسم اختتامیه المپیک ۲۰۱۲ لندن را اجرا می کنند که ۳۸۰ نفر از آنان از دانش آموزان مدارس شرق لندن واقع در نزدیکی دهکده بازیها انتخاب شده اند.

انگلیس بیش از ۹ میلیارد پوند برای برگزاری بازیهای المپیک هزینه کرد و مقامات این کشور امیدوارند که طی سال های آینده بیش از ۱۳ میلیارد پوند به خاطر میزبانی این بازیها درآمد داشته باشند.

بیش از هشت میلیون نفر نیز مسابقات رشته های مختلف را در المپیک لندن تماشا کردند.

در بازیهای المپیک ۲۰۱۲ حدود ۹۶۰ مدال بین ورزشکاران توزیع شد. ۸۵ کشور از مجموع ۲۰۴ کشور شرکت کننده در این بازیها موفق شدند حداقل یک مدال دریافت کنند.

جمهوری اسلامی ایران با ۱۲ مدال شامل ۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز در جایگاه هفدهم جدول توزیع مدال ها قرار گرفت و آمریکا، چین و انگلیس نیز به ترتیب اول تا سوم شدند.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۳۲۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.