شاتوت، مولتی ویتامین طبیعی

اردیبهشت ۱۴۰۳

نوع توت حاوی منبع خوبی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان بالایی است. مصرف غذاهای سرشار از ویتامین C مقاومت بدن را در برابر عوامل عفونت‌ زا ‌افزایش داده و التهاب را از بین برده و با رادیکال‌های آزاد مضر برای بدن مبارزه می‌ کنند. وجود انواع آنتی ‌اکسیدان ‌های گوناگون در شاتوت،” درجه ظرفیت جذب رادیکال‌ های آزاد” آن را که یک شاخص اندازه‌ گیری تاثیر مواد غذایی در پیشگیری از سرطان‌ است، به رقم ۵۳۵۰ در هر صد گرم رسانده است.1277375 909

 
مصرف عصاره شاتوت در اشخاص دچار واریس سبب کاهش نشت دیواره نازک رگ ‌های خونی می‌شود. این عصاره دارای آنتی ‌اکسیدان ‌هایی به نام آنتوسیانیدین است. آنتوسیانیدین‌ به بهبود بافت پیوندی آسیب دیده کمک می ‌کند. مصرف میوه شاتوت نیز اثر مشابهی در رفع این مشکل دارد.
 
غرغره ی آب شاتوت برای زخم ‌ها و جوش‌ های دهان مفید است و ورم حلق، درد گلو و تورم لثه را التیام می ‌بخشد.
پژوهشگران به تازگی دریافتند با گنجاندن میوه‌هایی مانند شاه‌توت در رژیم غذایی خود می‌ توانند عملکرد مغز را بهبود بخشیده و آن را تقویت کنند.
این محققان معتقدند فلاوونوئیدها از جمله آنتوسیانین و فلاوانول ‌های موجود در این میوه و خانواده آن از طریق راه ویژه ‌ای در هیپوتالاموس مغز می‌ توانند پروتئین‌ های خاصی را فعال کرده و حافظه را تقویت کنند. هیپوتالاموس بخشی از مغز است که یادگیری و حافظه را کنترل می ‌کند.
ایسنا

سلامت و زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.