شاخصه برجسته جلیلی از دید آقاتهرانی

۱۳خردادماه،

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی دقایقی پیش در همایش مردمی تجمع اصحاب حق در حمایت از سعید جلیلی با موضوع تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و کاندیدای جبهه مقاومت (سعید جلیلی) در محل مسجد فقیه سبزواری اظهار کرد: باید به صحبت و شعار کاندیداها به دقت توجه داشت؛ نباید صحبت آنان را از لحاظ کمی بررسی کرد، بلکه توجه به محتوای سخنان آنها سبب رسیدن به اصلح می‌شود.

وی افزود: شور همراه با شعور در انتخابات باید در قالب نظام اسلامی باشد و گفتمان انقلاب اسلامی همان فرهنگ اسلامی و مقاومت است.

* ولایت‌پذیری شرط اول کاندید اصلح

آقاتهرانی با تأکید براینکه کاندیدای اصلح باید ولایت‌پذیر باشد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در اوایل سال ۹۲ که در واقع در آن سخنرانی کلید انتخابات را زدند پنج بار به مسئله اصلح اشاره و آن را مطرح کردند.

وی ادامه داد:‌ باید به این مسئله توجه ویژه شود و یکی از شروط اولیه برای رئیس جمهور اصلح و کارآمد ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری است.

دبیرکل جبهه پایداری با اذعان به این مطلب که ولایت‌پذیری در شخصیت جلیلی به طور مشخص دیده می‌شود، گفت:‌ هم ولایت‌مداری و هم ثبات در ولایت‌مداری مهم است؛ بعضی ادعای ولایت‌مداری می‌کنند اما نسبت به این مسئله ثبات ندارند و این تهدید به شمار می‌رود.

آقاتهرانی یادآور شد: جبهه پایداری براساس شاخصه‌ها و برمبنای ولایت‌مداری حرکت می‌کند و در این مسیر با حفظ احترام به دیگر کاندیداها سعید جلیلی را به عنوان اصلح قبول و معرفی کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدن به گزینه اصلح در جبهه پایداری براساس خرد جمعی و مشارکت بوده و در این مسیر بررسی و تلاش‌های بسیاری انجام شده است.

* حضور حداکثری در انتخابات سبب خفت کفر می‌شود

آقاتهرانی با تأکید بر حضور پرشور و حداکثری آحاد جامعه در حماسه سیاسی ۲۴ خردادماه اذعان کرد:‌ در بحث انتخابات بر دو مسئله تأکید ویژه داریم.

وی افزود: ورود به انتخابات و حضور حداکثری واجب شرعی و اوجب واجبات است؛ حضور حداکثری در انتخابات سبب ذلت و خفت کفر می‌شود.

دبیرکل جبهه پایداری انتخاب اصلح را یکی از لازمه‌های آحاد جامعه در مسئله انتخابات توصیف کرد و گفت: امروز مردم می‌دانند که تبلیغات‌های با هزینه‌های هنگفت محبوبیت ندارد و مردم با دقت به صحبت‌ها و شعارهای کاندیداها رئیس جمهور اصلح را انتخاب می‌کنند.

به گفته آقاتهرانی، کاندیداها در تبلیغات خود نباید وعده‌ و وعیدهای دروغین به مردم دهند.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.