شاخص‌های توسعه منابع انسانی باید قابل اندازه‌گیری باشد

۲۹ آبان ،

معاون توسعه منابع انسانی رئیس جمهوری اعلام کرد: تفکر و تعقل یکی از مهمترین پایه‌های پیشرفت و تولید علم و دانش است و باید به یک فرهنگ در حوزه توسعه منابع انسانی تبدیل شود.

به گزارش تفسیری ایسنا، ابراهیم عزیزی در هشتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی که از سوی سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: سند چشم انداز از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ و طی آن بر نقش سرمایه‌های انسانی تاکید شده و در قانون اساسی هم به آن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه در سند چشم انداز تمام این اهداف منطقی و کارشناسانه تبیین شده است افزود: در ادامه همین مسیر اهداف قانون برنامه پنجم توسعه نیز تصویب شده و ضروری است تا با قدرت بیشتر زمینه تحقق اهداف یاد شده فراهم شود.

وی گفت: در سیاست های اشتغال نیز اهداف روشن است و طی آن آموزش نیروی متخصص، ماهر و کارآمد به عنوان یک اصل مهم مطرح شده و خروجی آن نیز باید توسعه منابع انسانی با دانش و مهارت کافی باشد تا بر اساس آن بتوان اهداف کلان کشور در زمینه توسعه همه جانبه را فراهم کرد.

عزیزی با بیان اینکه آموزش منابع انسانی باید متناسب با نیازهای بازار کار و ارتقای توان کارآفرینی باشد، افزود: به همین منظور شاخص های توسعه منابع انسانی هم باید قابل اندازه گیری باشد و به دنبال آن ساختار اداری کشور برپایه اخلاق نظم لازم را پیدا کرده و در نهایت زمینه اجرای عدالت را فراهم کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.