شاخص از نیمه ۲۶ هزار واحد گذشت

بورس

معامله گران امروز ۳۶۹ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۲۲۴ برگه سهم و حق تقدم را به ارزش ۹۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و ۲۲۰ هزار ریال در ۲۲هزار و ۴۸۵ نوبت معاملاتی داد و ستد کردند که در نهایت ارزش روز بازار را به رقم ۱۲۰ هزار میلیارد ریال رساند.

در داد و ستدهای روز جاری بازهم متغیرهای بازار در مسیر صعودی پیش رفتند تا شاخص کل از نیمه ۲۶ هزار و ۵۰۰ واحد عبور کند.

سنا: در معاملات امروز شاخص کل با ۸۶ واحد صعود به رقم ۲۶ هزار و ۵۵۶ واحد رسید. شاخص صنعت نیز ۱۳۴ واحد بالا رفت و در رقم ۲۱ هزار و ۶۲۰ واحد به کار خود پایان داد.شاخص ۵۰ شرکت فعالتر امروز افتی یک واحدی را تجربه کرد.

این در حالی بود که شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب با صعودی ۱۰ و ۵۴۳ واحدی به رقم های ۲۱ هزار و ۶۴۳ واحدی و ۳۹ هزار و ۱۱۲ واحدی برسد.
نمادهای پالایش نفت بندرعباس، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، پتروشیمی پردیس، ایران خودرو و ملی مس با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، باعث رشد این متغیر شدند. این در حالی بود که نمادهای بانک اقتصاد نوین، گل گهر، بانک ملت و فولاد مبارکه با بیشترین تاثیر منفی بر شخص از رشد بیشتر آن جلوگیری کردند.

معامله گران امروز ۳۶۹ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۲۲۴ برگه سهم و حق تقدم را به ارزش ۹۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و ۲۲۰ هزار ریال در ۲۲هزار و ۴۸۵ نوبت معاملاتی داد و ستد کردند که در نهایت ارزش روز بازار را به رقم ۱۲۰ هزار میلیارد ریال رساند.

از ۳۶۹ میلیون برگه سهمی که مورد معامله قرار گرفت بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای ایران خودرو، بانک ملت، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه گذاری پردیس، کارت اعتباری ایران کیش، توسعه معادن و فلزات، سایپا، سرمایه گذاری شاهد، توسعه معادن روی و ملی مس بود.

همچنین بیشترین توجه بازار نیز به نمادهای بانک ملت، ملی مس، پالایش نفت بندرعباس، قند پیرانشهر، کالسیمین، سایپا، فولاد مبارکه ، توسعه معادن روی و گسترش نفت و گاز پارسیان بود.

صدرنشنینان امروز با بیشترین رشد قیمت نمادهای حق تقدم گروه صنایع بهشهر، سیمان فارس، معادن بافق، قند اصفهان، قند هکمتان، کنتورسازی ایران، حق تقدم شکر شاهرود، ایران خودرو دیزل، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی فارابی بودند.

این در حالی بود که نمادهای بانک اقتصادنوین، حق تقدم شیشه و گاز، حق تقدم توسعه شهری توس گستر، کاشی تکسرام، کاربراتور ایران، کاشی سینا، کاشی سعدی، کارت اعتباری ایران کیش، آبگینه و پگاه آذربایجان با بیشترین کاهش قیمت انتهای جدول را به خود اختصاص دادند.

سرمایه گذاران بورسی با اقبال به نمادهای گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، پالایش نفت بندرعباس، سیمان فارس و خوزستان، ایران خودرو، کالسیمین، قند لرستان، قند اصفهان، سیمان غرب، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و فولاد خراسان باعث شدند تا سنگین ترین صف های فروش در این نمادها تشکیل شود.

این در حالی بود که نمادهای بانک انصار، قطعات اتومبیل ایران، داروسازی اسوه، آلومتک، گروه صنعتی ملی، پتروشیمی کرمانشاه، تهران شیمی، قطعات اتومبیل ایران، پالایش نفت تبریز و پارس دارو با بی مهری سهامدارانشان ، طولانی ترین صف های فروش را به خود اختصاص دادند.


اخبار بورس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.