شاخص از ۸۲ هزار واحد فراتر رفت

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز برای اولین بار در تاریخ معاملات وارد کانال ۸۲ هزار واحدی شد و ارزش بازار نیز از مرز ۴۰۱ تریلیون تومان فراتر رفت.

به گزارش فارس، معاملات امروز بازار با برتری تقاضا در بسیاری از نمادهای حاضر در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و خودرو، ساخت قطعات آغاز شد و به این ترتیب شاخص با افزایش ۵۸۰ واحدی برای اولین بار موفق به فتح قله ۸۲ هزار واحدی شد.

همچنین ارزش بازار نیز که از ابتدای امسال از رقم ۱۷۳ هزار واحد آغاز به کار کرد هم اکنون با رشد ۲۵۰ درصدی به ۴۰۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.

در معاملات امروز هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس با کاهش ۱۵۸ واحدی بیشترین تأثیر منفی و مخابرات ایران با افزایش ۱۳۱ واحدی بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشت و به دنبال آن معدنی و تجاری گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری غدیر، بانک تجارت، بانک ملت و بانک پاسارگاد بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

همچنین در روند عرضه و تقاضا بانک تجارت برترین تقاضا و در مقابل مهرکام پارس برترین عرضه بازار را داشت. سپنتا پس از بازگشایی رشد ۱۲ درصدی را تجربه کرد و تأمین ماسه ریخته‌گری، کارخانجات تولیدی شیشه رازی، سرمایه‌گذاری امید، بانک تجارت، بیمه دانا، ایران دارو بیشترین افزایش قیمت را به خود اختصاص دادند و در مقابل نوسازی و ساختمان تهران، لبنیات کالبر، سایپا شیشه و البرز دارو بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

شاخص کل فرابورس برخلاف بورس تهران با روند کاهشی به کمتر از ۸۶۰ واحد رسید و ارزش بازار اول و دوم نیز در مرز ۷۲ هزار میلیارد تومان متوقف شد. در این بازار پالایش نفت تهران (گران‌ترین سهم بازار)، پالایش نفت لاوان، پتروشیمی جم و پتروشیمی مارون بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.