شاخص بورس از ۲۵ هزار واحد گذشت/ بازگشت رونق به بازار سهام

به گزارش خبرنگار مهر، بازگشت اقبال به بازار سهام و غلبه تقاضا بر عرضه سهام، امروز اغلب نمادهای معاملاتی را در کانون توجه معامله گران قرار داده است. تا لحظه انتشار این خبر، سه صنعت فلزات اساسی ، معدنی و پتروشیمی تاثیرگذارترین صنایع در رشد نماگرهای بورسی بوده اند.

برخی کارشناسان معتقدند که اصلاح قیمت سهام اغلب شرکت‌های بورسی و رسیدن به سطح تاریخی خود و از طرفی، شکست قابل توجه نسبت قیمت به درآمدی کل بازار سهام ، جذابیت خرید را برای اغلب معامله گران فراهم آورده است.

هرچند تحلیلگران تکنیکالیست به رشد شاخص در محدوده های بالاتر چندان امیدوار نیستند اما در مقابل کارشناسان بنیادین انتظار برای انتشار گزارش‌های عملکردی شش ماهه شرکتها و برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در تهران را دلیل مهمی برای رشد نماگرهای بورسی در مقطع کنونی اعلام می‌کنند.

در عین حال، تصمیم دولت برای آزادسازی قیمت کالاهای استراتژیکی همچون فولاد و تلاش برای کاهش فعالیت‌های واسطه گری در بازگشت اقبال معامله گران بی تاثیر نبوده است.

شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیش از ۲۲ میلیون صف خرید سهام ، بیشترین تقاضای بازاررا به خود اختصاص داده است. پس از آن، فولاد مبارکه اصفهان با وجود معامله ۲۰ میلیون سهمی از صف خریدی به حجم ۱۰ میلیون سهم در در بالاترین دامنه نوسان مثبت قیمت برخورداراست.

به نظر می رسد تداوم روند صعودی بازار سهام  در روزهای آینده در کنار حمایت حقوقی ها در مدیریت معاملات سهام، نقش بارزی در تقویت اعتماد سازی و گرایش معامله گران عمدتاً حقیقی به بورس داشته باشد.

آغاز به کار بازارهای جهانی در روز جاری نیز با رشد نسبی قیمت کالاهای اساسی به ویژه مس ، روی، آلومینیوم و بیلت فولادی همراه شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.