شاخص بورس برای دومین بار در پاییز منفی شد

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

شاخص کل بورس برای دومین بار در پاییز منفی شد و با افت ۵۸ واحدی به ۷۱ هزار و ۶۴۳ واحد رسید، گروه دارو و دریایی در جریان معاملات تالار شیشه‌ای مورد توجه سهامداران واقع شد.

از ابتدای معاملات امروز در بورس تهران، با وجود روند منفی شاخص برخی گروه‌ها از جمله شرکت‌های دارویی و حمل و نقل با اقبال سهامداران مواجه شده و روند مثبت در پیش گرفتند.بر اساس این گزارش، نماد معاملاتی کشتیرانی جمهوری اسلامی پس از یک ماه توقف با اعلام تعدیل سود هر سهم و برگزاری مجمع فوق‌العاده برای افزایش سرمایه بدون محدودیت نوسان قیمت به بازار بازگشت و مانع از ریزش بیشتر شاخص شد، به طوری که با افزایش ۲۶ واحدی بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشت.

در جریان معاملات امروز توسعه معادن و فلزات بانک اقتصادی نوین، فولاد مبارکه اصفهان، هلدینگ فارس، گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه‌گذاری غدیر به ترتیب ۲۷ تا ۷ واحد تأثیر منفی بر شاخص داشتند.

ارزش معاملات امروز بورس تهران هم بدون تغییر خاصی نسبت به روز گذشته در محدوده ۹۵ میلیارد تومان بود و بیش از ۳۳۹ میلیون و ۱۳۵ هزار برگ سهم داد و ستد شد.

در فرابورس هم شاخص با تأثیر مثبت پتروشیمی جم، گروه پتروشیمی ایرانیان، پتروشیمی زاگرس، ذوب آهن اصفهان، بانک خاورمیانه، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و بانک ایران زمین با افزایش ۵ واحدی به ۸۲۷ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۶۱ میلیون برگ سهم به ارزش ۵۱ میلیارد و ۲۴۶ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.اوراق تسهیلات خرید مسکن هم در این بازار بدون تغییر خاصی همراه به نوسان اندک افزایشی به محدوده ۹۴ هزار تومان نزدیک شد.

– .

آخرین اخبار اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.