شاخص بورس در مرز ۴۵ هزار واحد ماندگار شد

۲۱اردیبهشت،

126[1].jpg

شاخص بورس تهران امروز پس از یک هفته استراحت به مدار رشد بازگشت و برای دومین بار در ماه جاری وارد کانال ۴۵ هزار واحدی شد.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شاخص بورس تهران که از اول تا دهم اردیبهشت ماه موفق به عبور کانال‌های ۴۱ تا ۴۴ هزار واحدی شده بود، در هفته قبل به فاز احتیاط و استراحت رفت و پس از فراز و فرودهای بسیار به رشد ۰،۳ درصدی رضایت داد.

اما دماسنج بازار سرمایه بعد از یک هفته استراحت، از امروز حرکت صعودی خود را آغاز کرد و با ۴۰۷ واحد افزایش برای دومین بار در ماه جاری وارد کانال ۴۵ هزار واحدی شد.

شاخص بورس تهران که در روز ۱۴ اردیبهشت ماه با رشد ۴۷۰ واحدی موفق به عبور از مرز ۴۵ هزار واحدی شده بود، چندان در این کانال دوام نیاورد و به ایستادن در کانال ۴۴ هزار و ۹۹۳ واحد رضایت داد و از آن روز به بعد حرکت نزولی خود را آغاز کرد اما امروز و در اولین روز معاملاتی هفته دماسنج بازار سرمایه با رشد ۴۰۷ واحدی مواجه شد و از مرز ۴۵ هزار واحدی عبور کرد.

در بازار اولین روز هفته شرکت تازه وارد هلدینگ خلیج فارس، فولاد مبارکه، نفت و گاز پارسیان، گل گهر، ملی مس، چادرملو، پالایش نفت اصفهان، مپنا، توسعه معادن و فلزات و پتروشیمی شازند بیشترین تاثیر را در مثبت شدن شاخص بورس گذاشتند از سوی دیگر کاهش قیمت شرکت‌های مطرح پالایشگاهی همچون پالایشگاه بندرعباس و پالایشگاه تبریز مانع از حرکت بیشتر شاخص در کانال ۴۵ هزار واحدی شد.

در بازار امروز همچنین شرکت‌های پاکسان، صنایع شیمیایی ایران، مپنا، گل گهر، نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی خلیج فارس از بهترین تقاضای خرید و سایپا، گروه بهمن، ایران خودرو و پالایشگاه نفت تبریز از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

همچنین در بازار امروز بیش از ۳۲۲ میلیون سهم به ارزش ۲۰۵ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به ۲۲۰ هزار میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.