شاخص بورس در کانال ۳۲ هزار واحدی جا خوش کرد

۰۸م آذر ،

2[1]-8.jpg

شاخص بورس تهران که دیروز در اولین و تازه ترین رکورد شکنی خود وارد کانال ۳۲ هزار واحدی شده بود، در معاملات آخرین روز هفته به مسیر رشد خود ادامه داد و با رشد یک درصدی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بورس اوراق بهادار تهران که دیروز حلقه رکورد شکنی‌های خود را با ورود به کانال ۳۲ هزار واحدی تکمیل کرده بود، امروز به رشد خود ادامه داد و با رشد یک درصدی در کانال تازه خود جا خوش کرد.

به این ترتیب دماسنج بازار سرمایه که از ابتدای مهر ماه حرکت طوفانی خود را آغاز کرده و طی ماه های مهر و آبان موفق به عبور از کانال های ۲۸ تا ۳۱ هزار واحد شده بود،در ادامه رکورد شکنی های خود در این فصل وارد کانال ۳۲ هزار واحدی شد و پاییز ماندگاری را در ذهن سرمایه گذاران خلق کرد.

بر این اساس بورس تهران تحت تاثیر رکود بازارهای رقیب،افزایش قیمت فلزات اساسی و آرامش سیاسی این روزها رشد پیدا کرده و افزایش بازدهی خود را به نظاره نشسته است.

در بازار امروز اکثر سهام شرکتها با افزایش قیمت و صف خرید مواجه شدند و شرکتهای مطرحی چون فولاد مبارکه،چادرملو،گل گهر،پالایشگاه بندرعباس،توسعه معادن و فلزات،فولاد خوزستان،گسترش نفت وگاز پارسیان و پتروشیمی خارک بیشترین افزایش را در شاخص بورس گذاشتند و سبب رشد ۳۲۱ واحدی آن و رسیدن به عدد ۳۲ هزار و ۳۳۹ واحدی شدند.

در بازار امروز نمادهای پیمانکاری به خصوص سهام مپنا به برترین صف خرید بازار تبدیل شد و شرکتهای دیگری همچون پتروشیمی خارک،پالایش تبریز،بانک کارآفرین و فولاد خراسان بیشترین از بیشترین تقاضای خرید برخوردار بود.

به این ترتیب دربازار مثبت امروز حجم و ارزش معاملات افزایش یافت و ارزش بازار سرمایه تا سطح ۱۴۷ هزار میلیارد تومان بالا رفت به این ترتیب در بازار امروز ۴۲۸ میلیون و ۷۳۲ هزار و ۸۶۰ سهم به ارزش ۱۳۵ هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان معامله شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.