شاخص بورس وارد کانال ۷۵ هزار واحدی شد

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا:شاخص بورس تهران در ادامه واکنش به خبرهای مثبت و تزریق نقدینگی تازه بورس وارد کانال ۷۵ هزار واحدی شد.

به گزارش ایسنا، بورس تهران که از ابتدای سال تاکنون از روند صعودی خود دور شده و هر روز زیان سهامداران را ملاحظه می کرد، در واکنش به تصمیم وزیر اقتصاد مبنی تزریق نقدینگی به بازار سرمایه با کمک بانکها و نیز کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی روند صعودی خود را آغاز کرد و امروز در ادامه مسیر خود با افزایش ۸۷۵ واحدی مواجه شد.

 این تصمیمات سبب شد تا بورس تهران هرچند به صورت موقت از بحران خارج شده و زیان هنگفت سهامداران را اندکی جبران کند به طوری که در معاملات امروز قیمت سهام شرکتها رشد کرد و شاخص بورس تهران به کانال ۷۵ هزار واحد رسید.

به این ترتیب در معاملات امروز شرکتهای پالایشگاه بندرعباس، فولاد مبارکه، سرمایه گذاری غدیر، نفت و گاز پارسیان، بانک پاسارگاد، مپنا، مخابرات، ملی مس، توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی شازند، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، چادرملو، سایپا، بانک ملت و ایران خودرو بیشترین تاثیر را در روند افزایشی شاخص بورس تهران گذاشتند.

 همچنین در بازار امروز شرکتهای فولادی و خودورسازی همچون غدیر،پارس خودرو و مپنا از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و نفت پارس، نیروترانس و معادن بافق بیشترین تقاضای فروش را از ان خود کردند.

علاوه بر این در بازار امروزحجم معاملات افزایش پیدا کرد و ۵۰۵ میلیون سهم به ارز ۱۵۷ میلیارد تومان معامله شد و ارزش بازار سرمایه نیز با افزایش به ۳۶۵ هزار میلیارد تومان رسید. 


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.