شاخص تولیدات کارخانه ای در “منطقه یورو” کاهش یافت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در پی کاهش سفارش خرید به کارخانه ها و صنایع تولیدی منطقه یورو و کاهش تقاضا برای محصولات و تجهیزات تولیدی صنایع این منطقه، از روند رشد شاخص تولیدات کارخانه ای و صنایع آن در ماه مارس کاسته شد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، بر اساس شاخص مدیران خرید موسسه ارائه خدمات مالی و تجاری “مارکیت”، یعنی میزان خریدی که مدیران هر شرکت تولیدی سفارش می دهند، رشد تولیدات کارخانه ای و خدمات که بر اساس اعدادی از یک تا ۱۰۰ واحد اندازه گیری می گردد، در ماه مارس به ۵۳٫۲ واحد در برابر ۵۳٫۳ واحددر ماه فوریه رسید.

شاخص بخش تولیدات کارخانه ای به تنهایی در ماه مارس در منطقه یورو به ۵۳ واحد رسید، حال آنکه رقم این شاخص در ماه فوریه ۵۳٫۲ واحد بود.

این شاخص به طور کلی آهنگ افزایش یا کاهش رونق اقتصادی در بخش صنایع و کارخانه ها را در هر کشور و منطقه اقتصادی بر اساس میزان خدمات، سفارش های تازه و تولید نشان می دهد و برای پیش بینی فراز و نشیب های تولید ناخالص داخلی کشورها و مناطق اقتصادی در کوتاه مدت به کار برده می گردد.

اگر رقم این شاخص، بالای ۵۰ واحد باشد به معنای آن است که در این بخش توسعه و رونق وجود دارد و اگر رقم آن پایین تر از ۵۰ واحد باشد به معنای افت رونق اقتصادی در بخش مربوطه است.

آخرین آمار و ارقامی که دربارهٔ تولیدات کارخانه ای و صنعتی منطقه یورو انتشار یافته است، نشان می دهد این منطقه در سه ماهه اول امسال نیم درصد رشد اقتصادی خواهد داشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.