شاخص کل بورس از مرز ۶۰ هزار واحد گذشت

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز بازار سهام، از عدد ۶۰ هزار واحد عبور کرد و بازدهی ۵۷.۷۲ درصدی را نصیب سهام داران کرد.

معاملات بر روی سهام شرکت های سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، مخابرات، سرمایه گذاری غدیر، بانک ملت، مپنا ، بانک پاسارگاد و بانک پارسیان بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص داشت؛ به طوری که این نماگر بازار سهام در ۱۵ دقیقه ابتدایی بازار امروز از عدد ۶۰ هزار واحد گذشت.

شاخص بورس ابتدای امسال را از عدد ۳۸ هزار و ۴۰ واحد آغاز کرد که امروز با رسیدن به عدد ۶۰ هزار واحد، بازدهی بازار سهام را از ابتدای سال به ۵۷.۷۲ درصد رساند.

یادآور می شود؛ شاخص کل در دومین روز کاری سال ۹۲ از مرز ۳۹ هزار واحد عبور کرد و در ۱۴ فرورودین ماه، رکوردی دیگر را به ثبت رساند و از ۴۰ هزار واحد گذشت. این متغیر در ۱۸ فروردین ماه دوباره وارد ۳۹ هزار واحد شد، اما روند نزولی آن ادامه دار نشد و ۱۹ فروردین به کانال ۴۰ هزار واحد برگشت و روند صعودی را طی کرد. این نمایشگر وضعیت بازار روز دوم اردیبهشت با تاثیر هلدینگ خلیج فارس بزرگ ترین شرکت اصل چهل و چهاری و همچنینن نمادهای فولادی، وارد کانال ۴۱ هزار واحد شد.

شاخص در روز چهارم اردیبهشت از ۴۲ هزار واحد عبور کرد و در هشتمین روز اردیبهشت ماه رقم ۴۳ هزار واحد را پشت سر گذاشت. این متغیر در دهم اردیبهشت ماه هم از ۴۴ هزار واحد گذشت و در چهاردهمین روز اردیبهشت ، از ۴۵هزار واحد فراتر رفت .

شاخص روز ۲۵ خرداد از ۴۶ هزار و در روز ۲۶ خرداد از ۴۷ هزار واحد گذشت. شاخص کل در ۲۷ خرداد از ۴۸ هزار واحد و در روز پنجم تیرماه از ۴۹ هزار واحد گذشت. صبح روز هشتم تیرماه نیز این متغیر بازار سهام از ۵۰ هزار واحد گذشت و روز بعد از آن، از عدد ۵۱ هزار واحد گذشت. این در حالی است که شاخص دهم تیرماه، از ۵۲ هزار واحد، ۱۵ تیر از ۵۴ هزار واحد، ۱۹ تیر از ۵۵ هزار واحد، دوم مرداد از ۵۶ هزار واحد، نهم مرداد از ۵۷ هزار واحد، ۱۶ مرداد از ۵۸ هزار واحد و ۲۱ مرداد از ۵۹ هزار واحد قبل بود.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.