شاخص کل بورس ۲۸ هزار واحدی شد

سیبنا:  در معاملات نخستین روز کاری هفته، معامله گران تالار شیشه ای ۳۱۶ میلیون و ۸۱۴ هزار برگه سهم و حق تقدم را به ارزش ۹۶۸ میلیارد ریال در ۲۳ هزار و ۱۶۱ نوبت معاملاتی داد و ستد کردند و شاخص کل نیز به کانال ۲۸ هزار واحدی نزول کرد.

در معاملات امروز، نمادهای سرمایه گذاری غدیر، ملی مس، نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعباس، گل گهر و چادرملو بیشترین تاثیر را بر افت شاخص ثبت کردند و باعث کاهش ۲۳۵ واحدی این متغیر شدند، این در حالی بود که نماد فولاد خراسان از افت بیشتر شاخص جلوگیری کرد.

در نتیجه این افت رقم شاخص کل به ۲۸ هزار و ۸۶۲ واحد رسید و شاخص صنعت با ۲۰۴ واحد کاهش ، رقم ۲۳ هزار و ۶۹۰ واحد را تجربه کرد.

در بازار امروز شاخص ۵۰ شرکت فعالتر ۱۶ واحد نزول کرد و در رقم ۱۳۴۸ واحد ایستاد. همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب ۱۵۲ و ۶۲۷ پله پایین آمدند و شاخص بازار اول در پایان معاملات به عدد ۲۳ هزار و ۷۱۷ واحد و شاخص بازار دوم به رقم ۴۱ هزار و ۱۳۹ واحد رسید.

همچنین پربیننده ترین نمادهای بازار نیز فولاد مبارکه، سایپا، پالایش نفت بندرعباس، ملی مس، ایران خودرو، سرمایه گذاری معادن و فلزات و قند پیرانشهر بودند.

از ۳۱۶ میلیون سهمی که در این روز معامله شد بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای ایران خودرو، پالایش نفت بندرعباس، ملی سرب و روی، فولاد مبارکه، نفت پارس، کالسیمین و سرمایه گذاری سپه بود.

صدرنشینی بازار روز شنبه نیز با بیشترین رشد قیمت به نمادهای پتروشیمی آبادان، فولاد خراسان، کالسیمین، ملی سرب و روی، فرآوری مواد معدنی، قند لرستان، سیمان دورود، کشت و صنعت پیاذر، شیر پاستوریزه پگاه خراسان و پارس مینو تعلق داشت.

این در حالی بود که نمادهای حق تقدم توسعه شهری توس گستر، حق تقدم گروه صنایع بهشهر ایران، حق تقدم شکر شاهرود، حق تقدم فولاد آلیاژی، حق تقدم کشاورزی و دامپروزی مگسال، سرمایه گذاری نیرو، معدنی دماوند، چینی ایران، ایران خودرو دیزل و فولاد آلیاژی ایران با بیشترین کاهش قیمت انتهای جدول را به خود اختصاص دادند.

همچنین سنگین ترین صف های فروش بازار نیز متعلق به نمادهای ایران خودرو، ملی سرب و روی، مپنا، بانک اقتصاد نوین، سیمان فارس و خوزستان، سایپا، ایران خودرو دیزل، موتوژن، زامیاد و چادرملو بود.

این در حالی بود که نمادهای سیمان غرب، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، قند لرستان، سیمان هرمزگان، سیمان ارومیه، پارس مینو، سیمان شرق، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سیمان تهران و فولاد خوزستان با طولانی ترین صف های خرید مواجه شدند. به گزارش ایرنا ، در پایان معاملات امروز ، ارزش روز بازار به رقم ۱۳۰ هزار میلیارد تومان رسید.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.