شاخص کل بورس ۱۵۸۱ واحد افت کرد

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:در پایان معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بازار با کاهش ۱۵۸۱ واحدی به ۷۴ هزار و ۹۲۰ واحد رسید.

به گزارش فارس، به نقل از شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز این بازار شاخص کل با ۱۵۸۱ واحد ریزش به ۷۴ هزار و ۹۲۰ واحد رسید، تعداد معاملات ۶۳ هزار و ۴۷۲ مورد و ارزش معاملات ۳۱۰٫۷ میلیارد تومان بوده است.

ارزش روز بازار بورس اوراق بهادار تهران به ۳۶۵ هزار میلیارد تومان رسیده است،  حجم معاملات ۷۵۱ میلیون سهم بوده است.

در بورس اوراق بهادار تهران بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص نماد پاکشو از گروه صنعتی پاکشو با ۳٫۷ درصد مثبت و بیشترین تأثیر منفی را نماد رمپنا مربوط به گروه مپنا با ۴ درصد منفی و سپس نماد تاپیکو مربوط به نفت و گاز پتروشیمی تأمین با ۳٫۹ درصد منفی و پس از آن نماد اخابر مربوط به مخابرات ایران با ۳٫۹ درصد منفی، نماد خودرو مربوط به ایران خودرو با ۳٫۸ درصد منفی، نماد وبصادر مربوط به بانک صادرات ایران با ۱٫۳ درصد منفی و نماد شبندر مربوط به پالایش نفت بندرعباس با ۰٫۸۸ درصد واحد منفی تأثیر گذاشتند.

همچنین در بازار فرابورس نیز شاخص کل با ۲۶٫۷ واحد منفی به ۷۱۹٫۳ واحد افت کرد ارزش بازار اول و دوم فرابورس ۶۲ میلیارد و ۶۷۷ میلیون تومان، تعداد معاملات ۷۴ هزار و ۴۰۱ معامله، حجم معاملات ۱۳۸ میلیون سهم بوده است.

بیشترین تأثیر مثبت در شاخص کل فرابورس نماد خزر مربوط به کشتیرانی خزر با ۰٫۶۹ درصد مثبت و بیشترین تأثیر منفی نماد ارفع شرکت آهن و فولاد ارفع سپس به مپنا تولید برق عسلویه با ۴٫۴ واحد منفی و نماد ثتران سرمایه‌گذاری مسکن تهران با ۳٫۷ درصد منفی اثر گذاشته است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.