شاخص کل تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی کشور ۱۰ درصد افزایش یافت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بانک مرکزی شاخص کل تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی کشور را منتشر کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ بانک مرکزی شاخص کل تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی کشور را منتشر کرد که به شرح زیر است:
 در سه ماهه اول سال بر مینای سال پایه ۱۳۸۳ به عدد ۱٫۱۸۳ رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل معادل ۰٫۱۰ درصد افزایش یافته است.

در دوره مذکور، از محموع ۲۲ کد فعالیت دو رقمی، شاخص تولید ۱۳ گروه صنعتی افزایش داشته که بیشترین افزایش مربوط به صنعت انتشار و چاپ و تکثیر رسانه‌های ضبط شده (کد صنعت ۲۲) با ۷٫۱۱۲ درصد بوده است. با توجه به ضریب اهمیت صنایع در محاسبه شاخص، صنایع تولید وسایل نقلیه موتوری و تریلر (کد صنعت ۳۴) با رشد ۲٫۸۷ درصدی بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص کل تولید داشته است.

همچنین شاخص تولید ۹ گروه صنعتی دیگر در سه ماهه اول سال نسبت ب دوره‌ مشابه سال قبل که بیشترین کاهش کعادل ۲٫۲۵ درصد و متعلق به کد صنعت ۲۰ یعنی گروه صنایع تولید چوب، محصولات چوبی و چوب پنبه‌ای ( غیر از مبلمان) می‌باشد.

در بین ۷ گروه صنعتی مهم در مجموع حدود ۸۳ درصد ضریب اهمیت را به خود اختصاص داده‌اند؛ فقط شاخص تولید گروه “صنایع تولید ماشین آلات و تجهیزات طبقه بندی در جای دیگر ” در سه ماهه اول سال نسبت به دوره‌ مشابه سال قبل کاهش یافته است و شاخص تولید ۶ گروه مهم دیگر افزایش داشته‌اند.

شاخص  تغییرات صنایع مختلفی اول ماهه سه سال به نسبت مشابه دوره سال قبل

کارگاه تولید شاخص مختلف های ماهه سه تفکیک به کشور صنعتی بزرگ‌های-مقدماتی

انتهای پیام/

– .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.