شادترین و غمگین ترین سال زوج های ایرانی

۱۶اردیبهشت،

مقایسه آمار ازدواج و طلاق طی ۸ سال قبل نشان می دهد سال ۹۱ بحرانی ترین سال ازدواج و سال ۹۰ بحرانی ترین سال طلاق بوده است.

ممتازنیوز: مقایسه آمار ازدواج و طلاق طی ۸ سال قبل نشان می دهد سال ۹۱ بحرانی ترین سال ازدواج و سال ۹۰ بحرانی ترین سال طلاق بوده است.

مجله مهر: کاهش ۱۰۰ هزار مورد ازدواج فقط طی دو سال. زنگ خطری که شاید کارشناسان جامعه شناسی و رفتارشناسی را به فکر راه چاره بیندازد.

اولین زنگ خطر را مدیر کل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران به صدا درآورد. «سید حسین موسی چلک» گفته است:«در سال ۹۰ در ازای هر ۶٫۵ ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده اما در سال ۹۱ در ازای هر ۵٫۲ ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده بود بنابراین این موضوع بسیار نگران کننده است و نشان می دهد که ثبات خانوادگی دچار مشکل جدی شده است.»

موسوی چلک به آمارهای انتشار یافته ازدواج و طلاق اشاره کرده و کاهش شگفت انگیز تعداد ازدواج و افزایش طلاق را نگران کنننده دانسته است:«آمار ازدواج در سال قبل ۹٫۵ درصد کاهش و طلاق بیش از ۶ درصد افزایش داشته است. 

 براساس آمار سازمان ثبت اسناد کشور در سال ۹۱، ۷۹۱ هزار و ۶۵۶ مورد ازدواج به ثبت رسیده در حالی که آمار سال ۹۰ ثبت ۸۷۴ هزار و ۷۸۲ مورد ازدواج را نشان می دهد.

آن طور که رئیس انجمن مددکاران ایران گفته در هیچ دوره ای آمار ازدواج تا این حد کاهش پیدا نکرده بود به همین دلیل مسئولان باید با همکاری کارشناسان چاره ای بیندیشند.

آمارها و آژیرها

نگاهی به آمار رسمی ازدواج و طلاق در ایران طی سال های ۸۴ تا ۹۱ که از سوی سازمان ثبت احوال ایران انتشار یافته است، نشان می دهد که سال ۹۱ با کاهش ۱۰۰ هزار موردی نسبت به سال ۸۹، بی رونق ترین سال ازدواج طی ۸ سال  اخیر بوده است.

 ضمن آن که سال ۱۳۹۰ نیز بالاترین آمار طلاق طی این سالها را دارد. از سوی دیگر سال ۸۹ با رشد ۱۲ هزار طلاق نسبت به سال قبل اش، رکورددار رشد طلاق طی این سال هاست. در این لیست، سال ۹۱  تنها سالی است که آمار طلاق با رشد منفی مواجه شده استو و بیشترین امارازدواج طی این سالها مربوط به سال ۸۹ است.

جدول زیر آمار کامل  ثبت ازدواج و طلاق طی سالهای اخیر را نمایش می دهد: 


۹۰

۸۹

۸۸

۸۷

۸۶

۸۵

۸۴

سال

۷۹۱۶۵۶

۸۷۴۷۹۲

۸۹۱۶۲۷

۸۹۰۲۰۸

۸۸۱۵۹۲

۸۴۱۱۰۷

۷۷۸۲۹۱

۷۸۷۸۱۸

ازدواج

۱۲۱۰۰۱

۱۴۲۸۴۱

۱۳۷۲۰۰

۱۲۵۷۴۷

۱۱۰۵۱۰

۹۹۸۵۲

۹۴۰۳۹

۸۴۲۴۱

طلاق

مجله مهر


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.