شادی را در چهارشنبه آخر به خانه های خود بیاورید و با لبخند به استقبال بهار بروید/ آشنایی با مزایای شادی و لبخند بر سلامتی

شاد بودن و شاد کردن دیگران همیشه لذت بخش است اما با فرا رسیدن چهار شنبه سوری برخی افراد ناآگاه ضمن این که جان خود را به خطر می اندازند برای دیگران نیز خطر آفرین می شوند، بنابراین شادی را در چهارشنبه آخر سال مهمان خانه های خود کنید و با لبخند به استقبال بهار بروید.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا (داناخبر)، هر چند که نمی توان با لبخند از تمام مشکلات زندگی عبور کرد اما این کار می تواند فواید سلامتی زیادی را هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی، برای شما داشته باشد که در این مطلب با برخی از این مزایا آشنا می شویم:

۱- لبخند شما را زیباتر می کند

لبخند زدن باعث می شود که فردی جالب تر و جذاب تر شوید. همه ما به سمت افرادی که لبخند می زنند کشیده می شویم، لبخند یک کشش و جذبه فوری ایجاد می کند و دوست داریم نسبت به کسانی که لبخند می زنند شناخت پیدا کنیم.

۲- لبخند باعث بهبودی خلق و خو شما می شود

لبخند زدن می تواند باعث بهتر شدن خلق و خو شود. مطالعه ای در این زمینه انجام شد و نشان داد افرادی که برای رفع چین و چروک پوست، بوتاکس تزریق کرده بودند و به علت این تزریق نمی توانستند اخم کنند، افراد شادتری بودند و کمتر دچار اضطراب می شدند. علاوه بر این، فردی که باعث خندیدن دیگران می شود، شادتر زندگی می کند. البته این خنداندن نباید که با حرف های ناپسند و تمسخر دیگران همراه باشد.

بنابراین زمانیکه احساس بی حوصلگی و ناراحتی کردید، لبخند بزنید، لبخند به بدن حقه می زند. اگر در حالت عادی، کمی لبخند بزنید، احساس بهتری خواهید داشت و دیگران هم رابطه بهتری با شما برقرار خواهند کرد.

۳- لبخند مسری است

اگر نزدیک فردی که سرماخورده است، قرار بگیرید، ممکن است بیمار شوید؛ ولی آیا خندیدن نیز مسری است؟ زمانی که فردی در خیابان می خندد، شما نیز حتی اگر ندانید برای چه می خندد، ممکن است بخندید.

لبخند زدن برای شما شادی می آورد، با لبخند زدن فضای محیط را هم شاد تر می کنید و اطرافیان را مانند آهن ربا به سمت خود می کشید.

مغز ما، دنبال صورت های خندان می گردد و به آنها پاسخ می دهد. همچنین مغز ما دارای اثر مشابهی نسبت اخم کردن است و از شخصی که اخم کرده، فاصله می گیریم.

۴- لبخند استرس را از بین می برد

وقتی استرس دارید لبخند بزنید، با این کار استرس شما کمتر می شود و بهتر می توانید برای بهبود اوضاع وارد عمل شوید.

۵- لبخند سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

زمانی که شاد هستید و از ته دل می خندید احساس آرامش بیشتری دارید و به همین دلیل عملکرد ایمنی بدن شما تقویت می شود.

در حقیقت، افرادی که همیشه لبخند روی لب دارند، استرس کمتر، قلب سالم تر، فشار خون کمتر و روح و روان بهتری دارند. لبخند زدن باعث ارتقا سلامتی، شادی و بهبود زندگی شخصی می شود.

۶- لبخند باعث آزاد شدن مسکن های طبیعی در بدن می شود

لبخند یک داروی مسکن طبیعی است. تحقیقات نشان داده است که شادی و لبخند زدن باعث آزاد شدن اندورفین، سروتونین و مسکن های طبیعی در بدن و در نتیجه بهبود روحیه می شود.

۷- لبخند زدن چهره تان را جوان تر نشان می دهد

شما می توانید به جای استفاده از کرم های ضد چین و چروک پوست، به راحتی با لبخند زدن جوانی پوست خود را حفظ کنید. عضلاتی که برای لبخند زدن استفاده می شوند صورت را بالا می کشند، پس نیازی به کشیدن پوست صورت نخواهید داشت، سعی کنید که همیشه لبخند بزنید زیرا داروی ضدپیری پوست، لبخند است.

۸- لبخند بزنید تا موفق باشید

ممکن است که با خود بگویید برخی افراد به دلیل موفقیتشان، دارای روحیه بالایی هستند و شادند، اما تعدادی از مطالعات نشان داده که شاد بودن باعث موفقیت می شود، یعنی افراد به دلیل داشتن رفتار شاد، در کار و زندگی خود موفق می شوند.

لبخند بزنید ، حالا سعی کنید بدون از بین رفتن ان لبخند به یک مساله منفی فکر کنید. خیلی سخت است ، وقتی لبخند می زنیم بدن ما به بقیه بدن پیغام می فرستد که «زندگی خوب پیش می رود»، پس با لبخند زدن از افسردگی، استرس و نگرانی دور بمانید تا همیشه موفق به نظر برسید.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.