شادی سوری‌ها بعد از تامین امنیت کامل حلب به دست ارتش

میادین شهر حلب و محله‌های آن شب گذشته شاهد حضور گسترده مردمی و جشن‌های مربوط به پیروزی‌های ارتش سوریه و آزادسازی روستاها و شهرک‌های غرب و شمال حلب از لوث وجود تروریست‌ها بود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، شرکت کنندگان در این مراسم‌ها که در تمام محله‌ها و میادین به خصوص میدان سعدالله جابری، میدان قرطبه در محله جمعیت الزهرا، العزیزیه و الموغامبو قابل مشاهده بود پرچم‌های سوریه را در دست داشتند و با فریادهایی برای ارتش سوریه که شهرک‌ها و روستاها را بعد از نابودی آخرین تجمعات تروریست‌ها آزاد کردند، درود فرستاده و از پیروزی‌های ارتش تقدیر کردند.

مردم این مناطق به عابران پیاده گل اهدا کرده و شیرینی پخش می‌کردند.

اهالی و ساکنان حلب بر اهمیت پیروزی‌هایی که به لطف قهرمانی‌ها و فداکاری‌های ارتش سوریه و رهبری شجاع آن یعنی بشار اسد محقق شده، تاکید کردند و خوشحالی و رضایت خود را نسبت به رهایی از شر تروریست‌ها که محله‌های مسکونی و منازل آنها را با خمپارها هدف می‌گرفتند، ابراز داشتند، جنایت‌های تروریست‌ها طی سال‌های گذشته جان افراد بی‌گناه بسیاری را گرفته است.

خبرنگار سانا با تعدادی از شرکت کنندگان در این جشن‌ها مصاحبه کرد. آنها می‌گفتند، خون شهدا که بر خاک کشور جاری شد پیروزی را بر جنایتکاران و تروریست‌ها رقم زد و آنها را با ذلت به عقب راند و اکنون مردم حلب از امنیت و آرامش برخوردارند.

شرکت کنندگان خوشحالی بی‌حد خود را درباره آزادی این روستاها و شهرک‌ها و عقب راندن تروریست‌ها و بازگرداندن امنیت و اطمینان به ساکنان حلب به لطف فداکاری‌های مردان ارتش سوریه ابراز داشتند.

عاد الدین غضبان از ساکنان حلب تاکید می‌کند: مردم حلب امروز در خوشحالی پیروزی محقق شده به دست ارتش قهرمان سوریه و پایداری‌شان در برابر تروریسم و ابزارهای جنایتکارانه آن به سر می‌برند.

بیرقدار رشید، دیگر ساکن حلب می‌گوید: خوشحالی مردم شهر بخشی از خوشحالی تحقق پیروزی بزرگ بر تشکیلات تروریستی است و قهرمانان ارتش با روحیه قهرمانی هر وجب از خاک اشغال شده سوریه را آزاد خواهند کرد.

ارتش سوریه روز یکشنبه تمام بخش‌های محله جمعیت الزهرا در غرب حلب را آزاد کرد و در پی درگیری با جبهه النصره کنترل خود را بر شهر حریتان در حومه شمال غربی حلب را بسط داد. ارتش سوریه همچنین بر معاره الارتیق در شمال غرب حلب مسلط شد.

به رغم تسلط نیروهای دولت سوریه بر کل حلب در سال ۲۰۱۶ در پی درگیری‌ها و محاصره چندین ماهه تعدادی از گروه‌های تروریست در محله‌های شرقی بقیه شهر هدف هیئت تحریر الشام (النصره سابق) و گروه‌های مستقر در اطراف غربی و شمالی و در روستاها و شهرک‌های حومه غربی حلب بود.

با بازپس‌گیری کامل جاده بین‌المللی حلب – دمشق که از بخش جنوب غربی به این شهر می‌رسد نیروهای ارتش سوریه پیشروی در مناطق اطراف حلب را به طور تدریجی آغاز کردند.

ارتش سوریه روز یکشنبه بر حدود ۳۰ روستا و شهرک در شمال و غرب حلب مسلط شد که مهمترین آنها حریتان، عندان و کفر حمره بودند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.