شاسی بلند اسپرت ایتال دیزاین برای آئودی

۱۲ تیرماه ۱۳،

شاسی بلند اسپرت ایتال دیزاین برای آئودی

Bookmark and Share

استودیوی طراحی «ایتال دیزاین جوجارو» براساس کانسپت پارکور، یک شاسی‌بلند اسپرت برای آئودی طراحی کرده است. نام کانسپت تازه «نانوک کواترو» است و همراه با کانسپت آئودی کواترو هفته پیش در نمایشگاه خودروی فرانفکورت رونمایی شد. 
ایتال دیزاین در حال بررسی دو فرم شاسی‌بلند و سوپراسپرت است. کانسپت پارکور با همین ایده  زمستان قبل با کمک لامبورگینی ساخته شد و در نمایشگاه ژنو رونمایی شد و حالا نمونه‌ای از این مفهوم براساس آئودی آر۸ برای کارخانه دیگر گروه فولکس‌واگن ساخته شده است. 

نسبت‌ها در بدنه نانوک شبیه به پارکور است اما نمای ظاهری کمی تغییر کرده و مشخصه‌های ظاهری آئودی را به خود گرفته است. از همه مهمتر چراغ‌های جلوی مربعی و جلوپنجره چند ضلعی بزرگی است که شبیه به کانسپت کواترو است و به نظر می‌رسد شکل چراغ‌های مدل‌های آینده آئودی باشد. چراغ‌های عقب هم یادآور مدل آر۸ است. 

شاسی بلند اسپرت ایتال دیزاین برای آئودی

نانوک در مقایسه با پارکور واقع‌گرایانه‌تر طراحی شده و بیشتر به خودرویی شبیه است که به زودی قرار است تولید شود. ترتیب خیالپردازانه ستون‌ جلو با سقف و ستون عقب در پارکور جای خود را به سطوح ساده‌تری داده است. درهای خودرو همچنان رو به بالا باز می‌شود اما دوربین‌هایی که جای آینه‌ها گذاشته شده از روی سقف در پارکور به درها منتقل شده است. 

ایتال‌دیزاین برای نانوک از موتور ۵ لیتری ده سیلندر دیزل آئودی با دو توربوشارژ استفاده کرده است. این موتور ۵۴۴ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر نانوک با این موتور ۳.۸ ثانیه است و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت برسد. 

نانوک با طول ۴۵۴۱ میلی‌متر و عرض ۱۹۹۰ میلی‌متر ماشین بزرگی است. ارتفاع خودرو تنها ۱۳۳۷ میلی‌متر و فاصله دو محور ۲۷۱۰ میلی‌متر  است. ماشین برروی ساختار آلومینیومی آئودی ساخته شده است.

شاسی بلند اسپرت ایتال دیزاین برای آئودی

کابین نانوک تاحد ممکن ساده طراحی شده است. راننده می‌تواند به دلخواه اطلاعات مورد نیاز خود را برروی نمایشگر روبروی خود ببیند. تصاویر دوربین‌هایی که به جای آینه‌ها گذاشته شده در دو نمایشگر کوچک بر روی ستون خودرو نمایش داده می‌شود. 

تعدادی از طراحان آئودی در کنار طراحان ایتال‌دیزان بر روی نانوک کار کردند. «وولفگانگ اگر» مدیر طراحی آئودی می‌گوید بخش‌های بسیاری از نانوک در نسل بعدی آئودی آر۸ استفاده خواهد شد، اما دربارهٔ تولید ماشینی شبیه به آن هنوز تصمیمی گرفته نشده است. به نقل از مدیران آئودی نانونک تنها یک کانسپت و هدفش نظرسنجی افکار عمومی است.

برچسب ها : نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۲۴ | ایتال دیزاین جوجارو | آئودی نانوک کواترو | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۹/۱۷
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.