شاعران جوان گام‌های بهتری در حوزه آثار ارزشی برداشته‌اند

مجتبی رحماندوست در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره ضرورت ورود شاعران به خلق اثر در حوزه معرفت، اخلاق و دین گفت: تعدادی از شاعران، این موضوعات را در آثار خود منعکس کرده‌اند و نه تنها در خدمت اندیشه و معرفت و اخلاق بوده‌اند، بلکه دیگر شاعران را به این سمت و سو هدایت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: شاعران جوان در مقایسه با شاعرانی که بار توانمندی خود را از دوران قبل از انقلاب بسته‌اند، گام‌های خوب و درست‌تری در حوزه آثار ارزشی برداشته‌اند. فکر می‌کنم که شاعران جوان، مسایل سیاسی و اجتماعی روز را هم با دقت نظر بیشتری به نظم کشیده‌اند.

نویسنده کتاب «اشک فولاد»، با تاکید بر لزوم توجه شاعران به سیاست اظهار داشت: منظور من این نیست که شاعران، سیاسی باشند، بلکه باید از مسایل سیاسی روز داخلی و خارجی اطلاع داشته باشند. این آگاهی، تاثیر خود را بر خلق آثار ادبی و شعری آن‌ها می‌گذارد و هنرمند به راحتی از کنار این مسایل نمی‌گذرد و این موضوع، یکی از تذکرات مقام معظم رهبری هم بود.

رحماندوست در ادامه خاطرنشان کرد: شاعران باید وقایع جهان اسلام و موضوعاتی از این دست و پیگیری کنند و با موضع‌گیری دقیق، آثاری در این حوزه خلق کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره دلیل تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت رعایت اصول لفظی و محتوایی غزل گفت: قالب غزل، نزدیک‌ترین ساختار به شعر را داراست و شاعر با این قالب می‌تواند به تمام موضوعات مانند معرفت، اخلاق و دین بپردازد.

تعدادی از استادان زبان و ادب فارسی و شاعران پیشکسوت و جوان، چهاردهم مرداد ماه، همزمان با سالروز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) با مقام معظم رهبری دیدار کردند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.