شاعران و مداحان متعهد، ارزش های عاشورایی را ترویج کنند

به گزارش ایرنا، استاد ‘محمد علی مجاهدی’ روز جمعه در کنگره ملی حضرت زینب (س) افزود: اگر می خواهیم از حماسه آفرینان کربلا به ویژه حضرت زینب (س) تکریم کرده و ابعاد وجودی شخصیت این بزرگواران را تبیین کنیم، نباید فقط جنبه های ماتم و عزای شهدا و اسیران کربلا را مد نظر قرار دهیم, بلکه باید از ویژگی های برجسته اخلاقی و معنوی ایشان یاد کنیم.

وی اضافه کرد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و فرزندان و یاران با وفایش قیام علیه دستگاه جور یزیدیان و شهادت در مسیر حق و حقیقت و احیای اسلام ناب محمدی(ص) را مشیت الهی می دانستند و با آغوش باز آن را پذیرفتند و این فرهنگی است که باید در جامعه نهادینه شود.

وی تاکید کرد: امروز ایران اسلامی و ملت های مسلمان در منطقه به شدت نیازمند روحیه ایثار و جهاد و شهادت برای برپایی حق و عدالت در جهان هستند، از این رو باید روحیه استقامت، پایداری، بصیرت و حفظ ارزش های دینی که در حضرت زینب(س) تبلور یافته بود را بعنوان الگو مد نظر قرار دهیم.

کنگره ملی حضرت زینب (س) روز پنجشنبه با پیام آیت الله ‘لطف الله صافی گلپایگانی’ از مراجع تقلید و با هدف تبیین ابعاد مختلف سیره حضرت و الگوگیری زنان جامعه از این بانوی بزرگ اسلام در سالن اجتماعات مدرسه امام خمینی (ره) قم گشایش یافت.

این کنگره عصر پنجشنبه با ارایه مقالات برتر ادامه یافت و روز جمعه با سخنرانی آیت الله حائری شیرازی و تجلیل از مقالات و آثار برتر به کار خود پایان داد.

ک/۲//۷۴۰۴/ ۵۵۶/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۲۷۶۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.