شاعر “شعر سپید” باید زبان کهن را بشناسد

شنبه ۲۰م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

شاعر “شعر سپید” باید از زبان” آرکائیک” شناخت کافی داشته باشد چرا که شاعر را در جهت شناخت بیشتر روان شناسی کلمات کمک می کند.

یوسف فرجی، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران ؛ در خصوص الزام آشنایی شاعران “شعر سپید” به زبان “آرکائیک”، گفت: بیشتر شاعرانی که در زمینه قالب “شعر سپید ” توانسته اند حرفی بزنند به زبان “آرکائیک” شناخت کامل داشتند.
وی ادامه داد: زبان “آرکائیک” به شاعر کمک می کند تا موسیقی و روان شناسی کلمات را در دایره واژگان خود بشناسد و این امر در آثار “فریدون مشیری” هم ملاحظه می شود.
این شاعر گفت: روی آوردن به “شعر سپید”، مولف را به کلی گویی و نرسیدن به مفهوم شعر دچار می کند و با تجربه زبان “آرکائیک” شاعر به این بار مفهومی دست پیدا می کند.
فرجی ادامه داد: “شعر سپید ” مولف را به توجه بیشتر به اندیشه پشت کلمات و انتخاب آن وا می‌دارد و از این نظر لازم است تاشاعر  نسبت به مقطع “آرکائیک” آشنایی پیدا کند.
وی گفت: “شعر نو” یک بحث روایی را ادامه می دهد، اما کسی که قالب” سپید” را انتخاب می کند از پرداختن بیش از حد به موضوع باید پرهیز کند؛ از این رو شاعر به “شعر سپید” روی می آورد چون مخاطب در روزگار ما مجال خواندن اشعار بلند را ندارد./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.