شاعر یونانی: سخنان رهبر ایران حقایق روند کارشکنی درحل مساله فلسطین را آشکار ساخت

‘یانیس ایفندیس’ شاعر و نویسنده یونانی درگفت وگو با ایرنا، ضمن مهم قلمداد کردن برگزاری اجلاس سران در تهران گفت: بیانات روز پنجشنبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشست سران حقایق در روند کارشکنی ها در حل مساله فلسطین، مظلومیت مردم فلسطین و ناکارآمدی سازمان ملل متحد در این راستا را آشکار کرد.

این شاعر معروف یونانی، همچنین با اشاره به سخنان ایراد شده درآیین گشایش شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها، گفت: برگزاری اجلاس غیرمتعهدها درتهران یکی از رخداد های مهم جهان امروز است و این جنبش با اتحاد و تفاهم کشورهای عضوی می تواند نقش اساسی و مهمی را در مقابله با جهان تک قطبی امروز ایفا کند.

وی افزود: چنانچه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها بر اساس برنامه ها و اساسنامه خود عمل کنند می توانند در جهت ایجاد نظام جدید چند قطبی گام های مهمی بردارند و نقش مهمی در مقابله و مهار قدرت های بزرگ و سلطه گر که درصدد چپاول منابع طبیعی دیگر کشورها هستند، در جهان ایفا کند.

ایفندیس در ادامه گفت: جنبش غیرمتعهدها با مدیریت خوب ایران می تواند از منافع کشور های درحال توسعه دفاع کند و درراستای استقلال، ایجاد صلح پایدار در جهان، توسعه و رفاه شهروندان کشورهای عضو و دیگر کشورهای جهان گام های مهم و موثری بردارد و این خواسته دربیانات رهبری معطم انقلاب اسلامی ایران مبنی بر اینکه ‌ فلسطین متعلق به فلسطینیان است و ادامه اشغال آن خطر عدیده ای برای صلح و امنیت جهانی دارد’، کاملا مشهود می باشد.

وی در خاتمه افزود: نشست شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها و ادامه فعالیت های خود به ریاست ایران می تواند برای رفع ناکارآمدی سازمان ملل متحد با رایزنی جمعی در سطح بین الملل گام بردارد، زیرا متاسفانه این سازمان بیشتر اوقات درجهت مخالف منافع مردم کشورها و تحت تاثیر قدرت های بزرگ و سلطه جو، تصمیم گیری می کند.

ایفندیس گفت: سازمان ملل متحد برای ایجاد صلح و امنیت در جهان تشکیل شده، ولی با دخالت و امتیازات غیر معقولی که بعضی از کشورها در ساختار عملی این سازمان دارند، در روند کار این سازمان مهم بین المللی اعمال نفوذ می شود و به همین دلیل بایستی برای جلوگیری از سوء استفاده قدرت های بزرگ از این سازمان بین المللی تدابیری جمعی و در سطح بین الملل اتخاذ شود.

**۲۱۷۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۱۳۸۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.