شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی منطقه‌ا‌ی در بندرعباس آغاز شد

۱۰م دیماه ،

شانزدهمین جشنواره قصه‌گویی منطقه‌ی دو با حضور ۳۹ قصه‌گو از ۷ استان کشور به میزبانی بندرعباس صبح روز دهم دی آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ در این جشنواره قصه‌گویانی از استان‌های آذربایجان غربی،ایلام، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، یزد و هرمزگان به رقابت می‌پردازند.
این یکی از ۴ جشنواره‌ی منطقه‌ای است که در آن برگزیدگان مرحله‌ی استانی این رقابت‌ها حضور دارند.
احمد مرادیفرماندار بندرعباس در آیینگشایش جشنواره قصه‌گویی منطقه‌ی دو در بندرعباس از مهربانی و فرهنگ نیکی و انتقال آن با استفاده از هنر قصه‌گویی به کودکان سخن گفت و این اصل را از مهم‌ترین کارهای فرهنگی خواند.
سیدداود حسینی مدیر کانون استان هرمزگان در این مراسم با خوش‌آمدگویی به میهمانان و قصه‌گویان وابراز خوشحالی از میزبانی این جشنوارهو سپاس از تمامی مسوولانی که در کانون و استان هرمزگان در برگزاری این برنامه حمایتی صادقانه داشته‌اند به جایگاه قصه و قصه‌گویی در قرآن و کتاب‌های آسمانی اشاره کرد.
به گفته‌ی حسینی، خداوند به زبان قصه داستان انسان‌های برتر را به عنوان الگو در اختیار ما قرار داده است و به ما راه خوب زیستن و کمال را می‌آموزد.
وی در ادامه خاطرنشان کردخداوند برای همه بندگانش قواعدی یکسان گذاشته است و فرقی بین آن‌ها نمی‌گذارد یکی از این قواعد قاعده‌ی عدم‌ثبات است و همه چیز از بین رفتنی است و تنها قصه‌ از ما می‌ماند. باید سعی‌مان بر این باشد تا قصه‌‌ای خوب برجای بگذاریم تا دیگران بشنوند و از ما به نیکی یاد کنند.
مدیر استان هرمزگان و میزبان جشنواره منطقه دو قصه‌گویی با اشاره به این‌که تنها چیزهایی ماندگار است که رنگ و بوی خدایی داشته باشد تاکید کرد که سعی‌مان باید بر این باشد که این رنگ و بوی خدایی را در ذات خود حفظ کنیم و رو به تکامل قدم برداریمو قصه‌ای نیک از خود برجای بگذاریم.
بر اساس این گزارش، ۳۹ قصه‌گو از ۷ استان در بخش‌ برگزیده‌هایپیشین، مربیان، آزاد و راه‌یافتگان به مرحله منطقه‌ای در بخش‌های جداگانه‌ای از روز دهم تا سیزدهم دی در شهر بندرعباس به رقابت می‌پردازند.برگزیدگان جشنواره‌های منطقه‌ایبه مرحله نهاییراه می‌یابند.
قرائت آیاتی از کلام الهی با اجرای نمایشی کودکان،شروه‌خوانیبا محوریت محرم و کربلا، شعرخوانی، پخش نماهنگ و … از جمله برنامه‌های این مراسم بود.
بر همین اساس به صورت هم‌زمان رقابت‌های یک منطقه دیگر این جشنواره نیز در شهر رشت در حال برگزاری است.  
دو جشنواره  دیگر هم  روز ۱۷ دی در کرمانشاه و ۲۵ دی در بوشهر برگزار می‌شود.
گفتنی است؛ مرحله‌ی نهایی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور برگزیدگان ۴ جشنواره منطقه‌ای، از ۲۸ بهمن تا ۱ اسفند در تبریز برگزار می‌شود./ص


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.