شانزدهمین دوره‌ تربیت مدرس زبان فارسی در لبنان برگزار شد

به گزارش ایرنا از بیروت، در این دوره سی نفر از داوطلبان تدریس زبان فارسی در مدارس،‌ رایزنی فرهنگی، مؤسسه‌های آموزش زبان خارجی و دانشگاه‌ها شرکت کردند.

لبنانیان دانش‌آموخته در دانشگاه‌های ایران، ایرانیان مقیم و دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در لبنان از جمله شرکت کنندگان در این دوره هستند که از مناطق مختلف جنوب، بقاع و بیروت در این دوره‌ آموزشی حاضر شدند.

شانزدهمین دوره‌ی تربیت مدرس زبان فارسی ۱۷ جلسه‌ چهار ساعته‌ بوده که روش تدریس مجموعه کتاب‌های آموزش نوین زبان فارسی در شش جلد را مورد بحث و آموزش قرار می‌دهد.

علاوه بر این مبحث، سر فصل‌های دیگری نیز در این دوره هم‌چون آموزش دستور زبان فارسی به عرب زبانان، روش‌های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (مهارت‌های شنیدن، گفتن، خواندن و نوشتن) ، آشنایی با ادب فارسی و روش‌های آموزش آن تدریس می‌شود.

آموزش زبان فارسی در سال‌های اخیر در کشور لبنان در حال گسترش است؛ به ‌گونه‌ای که در سال جاری بیش از ۳۰۰۰ نفر دانش‌آموز در مدارس و حدود ۴۰۰ نفر در دوره‌های آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی ایران مشغول یادگیری این زبان هستند.

از امسال رشته‌ مستقل زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی در دانشگاه ملی لبنان تأسیس شده و در دانشگاه‌های ˈروح‌القدسˈ و ˈسنت ژوزفˈ فارسی به عنوان زبان اختیاری تدریس می‌شود.

خاورم**۲۰۲۴**۱۰۳۰

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.