شانس تازه برای ورود دانش‌آموزان ضعیف اسکاتلندی به دانشگاه‌

۲۹ آبان ،

43-105.jpg

با اتخاذ تصمیمات تازه، دانشگاه‌های اسکاتلند امکان ورود دانش‌آموزان ضعیف به دانشگاه را فرهم کردند.

به گزارش تفسیری سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این تصمیم جهت گسترش تحصیلات عالی در کشور اسکاتلند انجام می‌گیرد.

بر اساس این تصمیمات ، سابقه تحصیلی دانشجویان بیش از نمرات آزمون در پذیرش دانش آموزان در دانشگاه مدنظر قرار می‌گیرد. این تغییرات بنیادین بدین معناست که بعضی از دانشجویانی که از قبولی در رتبه‌های بالا باز می‌مانند، این امکان را خواهند داشت که شانس خود را در سایر رتبه‌ها براساس سابقه تحصیلی خود بیازمایند.

به گزارش تفسیری پایگاه اینترنتی “اسکاتس من” اسکاتلند، ارقام منتشره سال جاری توسط اتحادیه ملی دانش‌آموزان (NUS) حاکی از این است که دانشگاه‌های مطرح اسکاتلند، تعداد اندکی از دانش‌آموزان حاوی پیشینه تحصیلی ضعیف را ثبت‌نام می‌کنند.

به گفته این اتحادیه دانشگاه “سنت اندریوس” در سال تحصیلی ۲۰۱۱-۲۰۱۰ تنها ۱۳ دانشجوی حاوی پیشینه ضعیف تحصیلی را ثبت‌نام کرده است که تنها ۲٫۷ درصد از ظرفیت پذیرش این دانشگاه را تشکیل می‌دهند. دانشجویان حاوی پیشینه تحصیلی ضعیف در دانشگاه ادینبورگ نیز تنها پنج درصد ظرفیت کلی این دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

در حالی که بسیاری از دانشگاه‌ها تصمیم به تشویق دانش‌آموزان ضعیف‌تر جهت اخذ مدارج علمی بهتر دارند، این اولین بار است که یک عزم ملی در بین تمام موسسات آموزش عالی در این زمینه ملاحظه می‌شود. تعدادی از دانشگاه‌ها شامل ادینبورگ و گلاسکو، تدابیری را اتخاذ کرده‌اند که در طی تابستان به دانش‌آموزانی که حاوی پایه ضعیف تحصیلی می باشند کمک کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.