شانس قبولی در کنکور ۹۱ اعلام شد

خبرگزاری ایسنا: سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز رقابت بیش از یک میلیون داوطلب در آزمون سراسری سال۹۱ از صبح فردا، گفت: شانس قبولی داوطلبان در کنکور امسال به ۷۰ درصد افزایش یافت.

دکتر ابراهیم خدایی  با اشاره به ظرفیت پذیرش کنکور ۹۱، اظهار کرد: ظرفیت پذیرش کنکور امسال بر اساس ظرفیت‌هایی که تا کنون توسط دانشگاه‌ها اعلام شده است، ۶۶۰ هزار نفر است که ممکن است این میزان تغییر کند ولی با این وجود مطمئنا نسبت به سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار نفر افزایش ظرفیت خواهیم داشت.

وی با اعلام خبر شانس ۷۰ درصدی کنکوری‌ها در سال ۹۱ برای پذیرش، تصریح کرد: با احتساب غایبین شانس قبولی داوطلبان کنکور امسال ۷۰ درصد است البته شانس قبولی داوطلبان در گروه‌های آموزشی مختلف متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری کنکور سراسری ۹۱ برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم، نیمه حضوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پیام نور، غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه‌های ویژه فرهنگیان از فردا ، گفت: برای شرکت در این آزمون یک میلیون و ۶۶ هزار و ۱۴۱ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۳۹ هزار و ۹۸۲ داوطلب زن و ۴۲۶ هزار و ۱۵۹ داوطلب مرد هستند.

وی در خصوص تعداد داوطلبان کنکور ۹۱ به تفکیک گروه‌های آزمایشی مختلف، گفت: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۲۶۰ هزار و ۵۵ نفر، گروه آزمایشی علوم تجربی ۴۴۹ هزار و ۹۵۵ داوطلب، گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۲۵ هزار و ۱۳۵ داوطلب، گروه آزمایشی هنر ۱۷ هزار و ۸۵۸ داوطلب و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۱۳ هزار و ۱۳۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند.

سرپرست سازمان سنجش در خاتمه افزود: همچنین ۲۸ هزار و ۹۲۲ داوطلب علاقمندی خود را برای شرکت در گروه هنر علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود اعلام کرده‌اند

. بر این اساس برای ۴۶ هزار و ۷۶۰ داوطلب گروه آزمایشی هنر کارت ورود به جلسه صادر می‌شود و حدود ۹۷ هزار و ۲۳۰ داوطلب علاقمندی خود را برای شرکت در آزمون گروه زبان علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود اعلام کردند. بنابراین با توجه به تعداد داوطلبان واقعی آزمون زبان، برای ۱۱۰ هزار و ۳۶۸ داوطلب کارت ورود به جلسه صادر می‌شود.            


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.