شانس: هنر دولتی و هنر خصوصی در کنار هم باید رشد کنند/ حمایت از راه‌اندازی شبکه هنر

۲۷خردادماه،

سهم خواهی هنرمندان تجسمی از صدا و سیما/۳

به گفته رئیس انجمن مجسمه سازان؛ هنر باید همگانی شود و همگانی شدن آن هیچ تناقضی با تخصصی شدن آن ندارد و یکی از راهکارهای عمومی شدن هنر؛ راه اندازی شبکه تلویزیونی تخصصی هنراست.

حمید شانس رئیس انجمن مجسمه سازان درگفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: هنربه ویژه هنرهای تجسمی آن گونه که باید در جامعه ما همگانی نشده است و مردم شناخت درست وعمیقی دربارهٔ هنرهای تجسمی ندارند و یکی ازمهمترین راهکارهایی که می توان برای عمومی کردن هنرازآن بهره گرفت، راه اندازی شبکه تخصصی هنر است.

وی افزود: من به عنوان یکی از اعضای صنف مجسمه سازان؛ از هرگونه حمایتی که منجر به راه اندازی شبکه تجسمی شود، حمایت می کنم و اگر از من به عنوان یک مدرس دانشگاه و مجسمه ساز دعوت به همکاری شود، حتما دریغ نمی کنم.

این مجسمه ساز با بیان این مطلب که باید از هر امکانی که سبب رشد کیفی هنر در جامعه می گردد حمایت کرد گفت: این روزها همه جا صحبت از تغییر و تحولات است و من به عنوان یک هنرمند معتقدم که در دوره تازه باید هنر دولتی و هنر خصوصی در کنار هم با سرعت بیشتری رشد کنند و جریان هنر باید همگانی شود و مردم نیز در خلق یک اثر هنری سهیم شوند و تمرین خلاقیت کنند.

شانس افزود: از این رو در کنار راه اندازی یک شبکه مستقل هنری؛ ضرورت راه اندازی مراکزی چون فرهنگسراها که هنرمندان و مردم در آنجا ارتباط تنگاتنگی داشته باشند به خوبی احساس می گردد و یکی ازمهم ترین شیوه هایی که می توان هنر را همگانی کرد؛ برپایی جشنواره های متنوع هنربازیافت است.

انتهای پیام/

۳۲۰/۳۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. `p:

    رویای شبکه ی هنر.یعنی همچین چیزی ممکن است؟آن روز جامعه ی هنری ایران کل ظرفیت هنری مردم ایران را تحت آموزش قرار خواهد داد.وبی شک شاهد بروزجهش در خلاقیت وظهور هنرمندان بی شما خواهد بود .توانایی ها ی بی شماری که بدلیل محرومیت ونبود شرایط آموزش مناسب هدر رفته وهیج وقت بارور نمی شود .به امید باروری کل ظرفیت وتوانایی های هنری ایران.وباامید موفقیت جامعه ی هنری ایران.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.